Show simple item record

dc.contributor.authorКръстевич, Тодор
dc.contributor.authorСмокова, Маруся
dc.contributor.authorKrastevich, Todor
dc.contributor.authorSmokova, Marusya
dc.date.accessioned2016-05-20T13:49:53Z
dc.date.available2016-05-20T13:49:53Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1312-3815
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10610/1832
dc.description.abstractС настоящото изследване се демонстрира емпиричен подход за измерване на готовността за плащане на потребителите на образователните услуги, предлагани в субституционен контекст и среда на ниска прозрачност на действителната потребителна стойност. Готовността за плащане се оценява на индивидуално равнище с помощта на адаптивен изборен конджойнт анализ. Ценовата чувствителност и психологическите ценови прагове се оценяват на агрегирано равнище. Съставен е „пазарен симулатор”, чрез който е установен „оптималният“ продукт, максимализиращ дела на предпочитанията на потребителите. Установява се, че предлаганите образователни програми не съответстват на структурата на предпочитанията на обучаемите. Разкрива се наличието на потенциал за оптимизиране на паричните потоци на образователните институции чрез преосмисляне и промяна на политиката на ценообразуване – от единни такси за обучение по различните магистърски програми в рамките на една институция, към нелинейно ценообразуване. In this study, we present and prove an empirical approach for measuring willingness-to-pay and price sensitivity for educational services (master's programs in economics and management) offered in substitution setting with low visibility of the actual consumer value. Our experiments are based on adaptive choice-based conjoint analysis. We estimate willingness-to-pay on an individual level, based on part-worth utility estimates derived using hierarchical Bayesian approach. At the aggregate level, we specify and derive market response functions and thresholds at which price sensitivity changes dramatically. Based on part-worth estimations we build a „market simulator”, based on optimization gradient method. Based on it we found the „optimal” product bundle that maximizes the share of consumers' preferences in two dimensions - institutional and competitive. We found that the present supply of integrated educational services is not relevant to the structure of preferences of the potential students. In terms of financial management of educational institutions, there is considerable potential for optimizing cash flows by rethinking and changing their price policies – from uniform charges for different master’s programs towards nonlinear pricing.bg_BG
dc.publisherАИ "Ценов"bg_BG
dc.relation.ispartofseries17;22
dc.subjectготовност за плащанеbg_BG
dc.subjectрезервирана ценаbg_BG
dc.subjectценова чувствителностbg_BG
dc.subjectадаптивен изборен конджойнт анализbg_BG
dc.subjectобразователна услугаbg_BG
dc.subjectwillingness to paybg_BG
dc.subjectreservation pricebg_BG
dc.subjectprice sensitivenessbg_BG
dc.subjecteducational servicebg_BG
dc.titleОЦЕНЯВАНЕ НА ГОТОВНОСТТА ЗА ПЛАЩАНЕ И НА ЦЕНОВАТА ЧУВСТВИТЕЛНОСТ НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ НА ОБРАЗОВАТЕЛНИ УСЛУГИ ЧРЕЗ ИЗБОРНИ ЕКСПЕРИМЕНТИbg_BG
dc.title.alternativeESTIMATING WILLINGNESS-TO-PAY AND PRICE SENSITIVITY FOR EDUCATIONAL SERVICES USING ADAPTIVE CHOICED-BASED CONJOINT ANALYSISbg_BG
dc.typeArticlebg_BG


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record