Show simple item record

dc.contributor.authorКръстевич, Тодор
dc.contributor.authorСмокова, Маруся
dc.contributor.authorKrastevich, Todor
dc.contributor.authorSmokova, Marusya
dc.date.accessioned2016-06-06T12:02:27Z
dc.date.available2016-06-06T12:02:27Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1311-9206
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10610/2222
dc.description.abstractВ рамките на настоящото изследване се представя и тества емпиричен подход за измерване на готовността за плащане на потребителите на образователните услуги, предлагани в субституционен контекст, с ниска прозрачност на действителната потребителна стойност. Експериментира се с нова изследователска методология, основана на адаптивен изборен конджойнт анализ. В резултат на проведеното изследване се установява, че предлагането на комплексни образователни услуги не съответства в значителна степен на структурата на предпочитанията на потенциалните обучаеми. От гледна точка на финансовото управление на образователните институции съществува значителен потенциал за оптимизиране на паричните потоци, чрез преосмисляне и промяна на политиката на ценообразуване – от единни такси за обучение по различните магистърски програми в рамките на една институция, към нелинейно ценообразуване. In this study, we present and proof an empirical approach for measuring customers’ willingness-to-pay for educational services (master's programs in economics, administration and management) offered in substitution setting with low visibility of the actual consumer value. Our experiments are based on a relatively new research methodology using adaptive choice-based conjoint analysis. Based on our analysis we found the "optimal" product bundle that maximizes the share of consumers' preferences in two dimensions – institutional and competitive. We found that the present supply of integrated educational services is not relevant to the structure of preferences of the potential students. In terms of financial management of educational institutions, there is considerable potential for optimizing cash flows by rethinking and changing their price policies – from uniform charges for different master’s programs towards nonlinear pricing.bg_BG
dc.publisherАИ "Ценов"bg_BG
dc.subjectготовност за плащанеbg_BG
dc.subjectадаптивен изборен конджойнт анализbg_BG
dc.subjectобразователна услугаbg_BG
dc.subjectwillingness to paybg_BG
dc.subjectadaptive choice-based conjoint analysisbg_BG
dc.subjecteducational servicebg_BG
dc.titleИЗМЕРВАНЕ НА ГОТОВНОСТТА ЗА ПЛАЩАНЕ НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ НА ОБРАЗОВАТЕЛНИ УСЛУГИ ЧРЕЗ АДАПТИВЕН ИЗБОРЕН КОНДЖОЙНТ АНАЛИЗbg_BG
dc.title.alternativeMEASURINGWILLINGNESS-TO-PAY FOR EDUCATIONAL SERVICES USING ADAPTIVE CHOICE-BASED CONJOINT ANALYSISbg_BG
dc.typeArticlebg_BG


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record