Show simple item record

dc.contributor.authorМарчевски, Иван
dc.contributor.authorЙорданов, Радослав
dc.contributor.authorMarchevski, Ivan
dc.contributor.authorYordanov, Radoslav
dc.date.accessioned2016-06-09T10:29:50Z
dc.date.available2016-06-09T10:29:50Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1311-9206
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10610/2346
dc.description.abstractВ днешно време компаниите отделят все повече средства за изграждане и поддържане на уеб-сайтове и за извършване на разнородни по своя характер онлайн дейности. Във връзка с това все повече расте интересът към инструмен-ти за измерване, анализиране и оценяване на резултатите от онлайн активности-те. Тези дейности се обединяват в понятието уеб-анализ. Целта на настоящото изследване е да се проучи състоянието на българския пазар на приложения за уеб-анализ и да се установи дали потребителите осъзнават ползите, които уеб-анализът предоставя. За целта е направено проучване в две насоки: Първо, съб-рана е информация за степента на разпространение на българския пазар на при-ложения за уеб-анализ; Второ, проведено е допитване до SEO-експерти с цел оценяване на потребителските нагласи към приложенията за уеб-анализ. Резултатите потвърждават очакванията на авторите, че потребителите не са наясно относно ползите, предоставяни от приложенията за уеб-анализ. Нали-це е съществено разминаване между (1) възможности на инструментите за уеб-анализ и (2) способност на потребителите ефективно да се възползват от тези възможности. Nowadays, companies spend more resources on building and maintaining web sites and to perform different online activities. It is therefore normal to increase the interest in tools for measuring, analyzing and evaluating the results of the online ac-tivities. These activities are known as Web analytics. This study aims to determine the state of web-analytics market in Bulgaria, as well as to determine whether consumers realize the benefits of Web-analytics. To do this the study put attention in two direc-tions. First, collection of information about the supply of web-analytics software (types of products and characteristics) and the second, drawing a picture of consumer attitudes toward the use of Web applications for analysis via survey among SEO-specialists. The achieved results confirmed the authors’ expectations. There is a misunderstand-ing among consumers about the benefits of information provided by the web-analytics. Consistent efforts of suppliers are needed to educate consumers and to pro-mote the benefits of web-analytics.bg_BG
dc.publisherАИ "Ценов"bg_BG
dc.subjectУеб-анализbg_BG
dc.subjectприложения за уеб-анализbg_BG
dc.subjectпоказатели за уеб-анализbg_BG
dc.subjectGoogle Analyticsbg_BG
dc.subjectпазар на приложения за уеб-анализbg_BG
dc.subjectWeb analyticsbg_BG
dc.subjectweb analytics toolsbg_BG
dc.subjectweb analytics indicatorsbg_BG
dc.subjectGoogle Analyticsbg_BG
dc.subjectweb analytics marketbg_BG
dc.titleСЪСТОЯНИЕ НА ПАЗАРА НА ПРИЛОЖЕНИЯ ЗА УЕБ-АНАЛИЗ В БЪЛГАРИЯbg_BG
dc.title.alternativeSTATE OF WEB ANALYTICS MARKET IN BULGARIAbg_BG
dc.typeArticlebg_BG


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record