Show simple item record

dc.contributor.authorДимитрова, Виолета Янева
dc.contributor.authorDimitrova, Violeta
dc.date.accessioned2016-06-09T12:32:52Z
dc.date.available2016-06-09T12:32:52Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1311-9206
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10610/2379
dc.description.abstractИзмененията в договорната сила на търговците са следствие от повишаващото се равнище на концентрация в търговията на дребно посредством увеличаване на площта на физическите търговски обекти, концентрация на електронните магазини и изграждане на търговски вериги, както и чрез ускоряване на процесите на сливане, изкупуване и внедряване на собствени търговски марки. Предмет на изследване е договорната сила на търговците на дребно при преговори с доставчиците. Изяснени са понятията пазарна власт и договорна сила на търговците на дребно като купувачи. Направен е преглед на теорията в областта на силата на търговците на дребно във веригата за реализация на потребителските стоки. Изследвани са промените в концентрацията на търговията на дребно в България и договорната сила на последните при преговори, измерена чрез равнището в търговските отстъпки. The changes in the bargain power of traders are a result from the rising levels of concentration in the retail sector by increasing the area of physical outlets, the concentration of electronic stores and the establishment of retail chains, as well as by accelerating the processes of merging, buying-up, and implementing own brands. Subject of research is the bargain power of retailers at negotiations with suppliers. The concepts ‘market power’ and ‘bargain power’ of retailers as buyers are clarified. A review is made of the theory on the power of retailers within the chain of selling consumer goods. The study is on the changes in the concentration of retail trade in Bulgaria and the bargain power of the latter in negotiations, measured by the level of gross margins.bg_BG
dc.publisherАИ "Ценов"bg_BG
dc.subjectдоговорна силаbg_BG
dc.subjectсила на търговците на дребно като купувачиbg_BG
dc.subjectвертикална конкуренцияbg_BG
dc.subjectmarket powerbg_BG
dc.subjectbargain powerbg_BG
dc.subjectretail buying powerbg_BG
dc.subjectvertical competitionbg_BG
dc.titleДОГОВОРНА СИЛА НА ПРЕДПРИЯТИЯТА ЗА ТЪРГОВИЯ НА ДРЕБНОbg_BG
dc.title.alternativeRETAIL ENTERPRISE BARGAIN POWERbg_BG
dc.typeArticlebg_BG


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record