Q-commerce – следващо поколение електронна търговия
Abstract
Q-търговията е продукт на интеграцията на информационните и комуникационните технологии и на миграцията на обмена на продукти в онлайн среда, което в комбинация с възможностите за физическа доставка в рамките на сравнително кратък период от време, създава нов бизнес сегмент за обмен на продукти. В хода на работата са използвани общи и специфични методи като дескриптивния метод, ситуационен и контент анализ. Статията представя същността, характеристиките, състоянието и бъдещото развитие на Q-търговията като следващо поколение електронна търговия. Q-търговията е бизнес модел, който набира скорост и е продукт на бързото развитие и навлизане на цифровите технологии в човешкия и бизнес живот, нарастващата концентрация на градското население, антиепидемичните ограничения, наложени по време на пандемията от COVID-19.