Показване на основна информация на публикация

dc.contributor.authorГанева, Ваня
dc.date.accessioned2016-06-03T08:26:33Z
dc.date.available2016-06-03T08:26:33Z
dc.date.issued2003
dc.identifier.issn1311-9206
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10610/2171
dc.description.abstractОт социологическа гледна точка потребителското поведение е само една от формите на социалното поведение на човека. В този смисъл то е повлияно от културни фактори и условия. Културата на дадено общество може да се дефинира като предаваща се по социален път информация, включваща знания, ценности, норми, вярвания, традиции и др. В процеса на социализация всеки индивид усвоява определени културни норми и ценности от социалната среда, в която се формира. По този начин част от тях се превръщат в негови личностни ценности и съответно в регулатор на поведението му. Културите на различните общества имат свои специфични измерения, поради което съществуват особености в потребителското поведение на хората, представители на различни нации. Културата обаче е само един от факторите, които влияят върху потребителското поведение на индивида и макар да е от важно значение, не може да бъде използвана като единствен негов обяснителен модел. From sociological point of view, the consumer behaviour is just one of the forms of human social behaviour. In this reason, it is affected by cultural factors and conditions. The culture of certain society can be defined as transmitted by social way information, including knowledge, values, norms, beliefs, traditions etc. In the process of socialization, every individual acquires a certain cultural norms and values from social environment, in which he forms. In this way part of them are transformed in his personal values and respectively in regulator of his behaviour. The cultures of different societies have their own specific dimensions and due to that, there are peculiarities in people's consumer behaviour, which are representatives of different nations. However the culture is just one of the factors which influence on individual consumer behaviour and if it is important, it can’t be used as it’s sole explanatory model.bg_BG
dc.publisherАИ "Ценов"bg_BG
dc.subjectпотребителско поведениеbg_BG
dc.subjectсоциално поведениеbg_BG
dc.subjectкултураbg_BG
dc.subjectценностиbg_BG
dc.subjectнормиbg_BG
dc.subjectкултурни измеренияbg_BG
dc.subjectConsumer behaviourbg_BG
dc.subjectSocial behaviourbg_BG
dc.subjectCulturebg_BG
dc.subjectValuesbg_BG
dc.subjectNormsbg_BG
dc.subjectCultural dimensionsbg_BG
dc.titleКУЛТУРНА ОБУСЛОВЕНОСТ НА ПОТРЕБИТЕЛСКОТО ПОВЕДЕНИЕbg_BG
dc.typeArticlebg_BG


Файлове в тази публикация

Thumbnail

Тази публикация се показва в следните колекции

Показване на основна информация на публикация