Статии: Recent submissions
Показване на публикации 561-580 от 2735
-
THE USE OF SOCIAL MEDIA AS AN EFFECTIVE TOOL FOR OBTAINING SUSTAINABLE COMPETITIVE ADVANTAGE
(Tsenov Publishing House, 2019)Achieving a sustainable competitive advantage depends on the innovations which are largely dependent on the online marketing that initiates the use of social networks which enable the improvement of long-term relationships ... -
TRENDS IN THE DEVELOPMENT OF ARCHITECTURE SOLUTIONS FOR WEB PUBLISHING SYSTEMS
(Tsenov Publishing House, 2019)This article deals with issues related to uploading contents on the Internet. Within this context, the specific attributes of information systems for web publishing and solutions for their architecture are reviewed. The ... -
A PRACTICAL APPROACH FOR INTEGRATING HETEROGENEOUS SYSTEMS
(Tsenov Publishing House, 2019)The adoption of cloud computing is a major requirement for expanding a conventional business into an electronic one. In order to benefit fully from the advantages of cloud computing, companies need to have their business ... -
СПЕЦИФИЧНИ ОСОБЕНОСТИ НА ДОКУМЕНТИРАНЕТО, СЧЕТОВОДНОТО ОТЧИТАНЕ И ДАНЪЧНОТО ОБЛАГАНЕ НА ДЕЙНОСТТА НА ЕЛЕКТРОНЕН МАГАЗИН
(Tsenov Publishing House, 2019)Бързото развитие на технологиите оказва влияние върху всички аспекти от живота на хората. Изключително силно въздействие се наблюдава и върху търговията. Формира се нова разновидност – така наречената „електронна търговия“, ... -
ВЛИЯНИЕ НА ТЕХНОЛОГИЧНОТО ПРЕДПРИЕМАЧЕСТВО ВЪРХУ РАЗВИТИЕТО НА ЧОВЕШКИЯ ПОТЕНЦИАЛ В ХИМИЧЕСКИТЕ КОМПАНИИ В ЕГИПЕТ
(Tsenov Publishing House, 2019)Основната цел на това изследване е да насърчи развитието на човешкия потенциал в химическите компании в Египет чрез стратегическото въздействие, което оказва технологичното предприемачество върху нарастването на ... -
ИЗПОЛЗВАНЕ НА СОЦИАЛНИТЕ МЕДИИ КАТО ЕФЕКТИВЕН ИНСТРУМЕНТ ЗА ИЗГРАЖДАНЕ НА УСТОЙЧИВИ КОНКУРЕНТНИ ПРЕДИМСТВА
(Tsenov Publishing House, 2019)Изграждането на устойчиви конкурентни предимства се постига чрез иновации, които до голяма степен разчитат на онлайн маркетинг, насърчаващ използването на социални мрежи с цел задълбочаване дългосрочните отношения на ... -
ТЕНДЕНЦИИ В РАЗВИТИЕТО НА АРХИТЕКТУРНИТЕ РЕШЕНИЯ ПРИ СИСТЕМИТЕ ЗА УЕБ ПУБЛИКАЦИИ
(Tsenov Publishing House, 2019)Статията разглежда въпросите, свързани с публикуване на съдържание в интернет. В този контекст се представят особеностите на информационните системи за уебпубликации и техните архитектурни решения. Разглеждат се теоретичните ... -
ПРАКТИЧЕСКИ ПОДХОД ЗА ИНТЕГРИРАНЕ НА ХЕТЕРОГЕННИ СИСТЕМИ
(Tsenov Publishing House, 2019)Внедряването на облачните технологии е сред основните пред-поставки за прерастване на бизнеса от традиционен в електронен, но пълноценното им използване налага цялостна преработка на съществуващите бизнес приложения, което ... -
THE HUMAN CAPITAL AND ITS SIGNIFICANCE FOR OUR PRESENT
(Tsenov Publishing House, 2019)The article describes basic economic theories examined through the prism of human capital and its development over the years.The significant role of the human factor for the modern world has been underlined. The educational ... -
АНАЛИЗ И ОЦЕНКА НА ПОЛИТИКАТА КЪМ ПРЕКИТЕ ЧУЖДЕСТРАННИ ИНВЕСТИЦИИ В БЪЛГАРИЯ В ПЕРИОДА 1990-2018 г.
(Tsenov Publishing House, 2019)Преките чуждестранни инвестиции (ПЧИ) се възприемат като важен фактор за икономическото развитие в България още в началото на прехода към пазарна икономика, което предопределя установяването на либерален режим спрямо чуждите ... -
РАЗВИТИЕ НА ЧЕСТОТНИЯ АНАЛИЗ НА ПРОМЕНЛИВОСТТА В МОДЕЛ ЗА ПРОГНОЗИРАНЕ ТРЕНДА НА ФИНАНСОВИТЕ ПАЗАРИ И СРАВНИТЕЛНА ЕМПИРИЧНА ОЦЕНКА С ТЕХНИЧЕСКИЯ АНАЛИЗ
(Tsenov Publishing House, 2019)Настоящото изследване има за цел развитието на концепцията за предиктивна приложимост на Честотния анализ на променливостта и тренда (ЧАПТ), както и практическо тестване на модифицирания модел за прогнозиране на индекси ... -
LEADERSHIP AND DIGITALIZATION: CONTEMPORARY APPROACHES TOWARDS LEADING IN THE MODERN DAY WORKPLACE
(Tsenov Publishing House, 2019)The objectives of this research article are to shed light on the recent developments in management in a digital environment as well as the related challenges and opportunities in this matter. Thus, transformational leadership ... -
INVESTMENT APPEAL OF RESIDENTIAL REAL ESTATE PROPERTY IN THE CITY OF SOFIA
(Tsenov Publishing House, 2019)The current study is focused on the residential real estate property market in the city of Sofia. It examines different options for assessment of investment return on three of the most widespread types of residential housing ... -
DEVELOPMENT OF CONSUMER LENDING BY NON- BANK CREDIT COMPANIES IN BULGARIA
(Tsenov Publishing House, 2019)The study focuses on consumer loans extended by corporations specializing in lending in Bulgaria during the period March 2008 – September 2018. A brief presentation of the essential features of consumer loans is made and ... -
PUBLIC EXPENDITURE ON EDUCATION IN THE EU MEMBER STATES: A CLUSTER ANALYSIS
(Tsenov Publishing House, 2019)The aim of this article is to present the commitment of EU Member States to their education policies. The key points in the article are the importance of investing in human capital and the effectiveness of the state as ... -
MODELING THE SOURCES OF VALUE IN BANKS AND VALUATION THROUGH THE DISCOUNTED CASH FLOW METHOD
(Tsenov Publishing House, 2019)We propose an upgrade, adaptation and implementation of a factor model of historical financial analysis, forecasting and valuation of the banking institution through the method of discounted cash flows based on publicly ... -
JOINING THE EURO ZONE – AN EXPLORATION OF REAL AND STRUCTURAL CONVERGENCE IN ROMANIA, BULGARIA AND CROATIA
(Tsenov Publishing House, 2019)Twenty years after the creation of the Euro Zone, the monetary union remains the subject of both academic and political debate, often focusing on non-EZ Member States and their monetary integration aspirations (or lack ... -
DOES THE INTRODUCTION OF THE EURO LEAD TO HIGH INFLATION? MYTH OR FACT?
(Tsenov Publishing House, 2019)The replacement of the local currency with the Euro has led to a number of discussions, commentaries and arguments, most of which refer to issues related to an increase of the common levels of the prices of goods and ... -
РАЗВИТИЕ НА ПОТРЕБИТЕЛСКОТО КРЕДИТИРАНЕ ОТ НЕБАНКОВИТЕ КРЕДИТИРАЩИ ДРУЖЕСТВА В БЪЛГАРИЯ
(Tsenov Publishing House, 2019)Настоящото изследване е посветено на потребителските кредити, отпуснати от дружествата, специализирани в кредитиране в България, през периода март 2008 – септември 2018 г. Направено е кратко представяне на същностните ... -
ПУБЛИЧНИ РАЗХОДИ ЗА ОБРАЗОВАНИЕ В СТРАНИТЕ – ЧЛЕНКИ НА ЕС: КЛЪСТЕРЕН АНАЛИЗ
(Tsenov Publishing House, 2019)Настоящата статия цели да представи ангажираността на страните – членки на ЕС по отношение на провежданата от тях политика в областта на образованието. Основни моменти в статията са отчитане на значимостта от инвестиране ...