Показване на основна информация на публикация
Постижения и практики при въвеждане на образование по финансова грамотност в училищата
dc.contributor.author | Витньова, Румяна | |
dc.date.accessioned | 2023-09-01T12:55:26Z | |
dc.date.accessioned | 2023-09-01T12:55:27Z | |
dc.date.available | 2023-09-01T12:55:26Z | |
dc.date.available | 2023-09-01T12:55:27Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.issn | 1313-6542 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10610/4860 | |
dc.description.abstract | На преден план в настоящото изследване са проучването и установява-нето на постиженията и добрите практики в областта на образованието по финансова грамотност в училищата в Европейския съюз от позицията на възможностите за подоб-ряване чрез тях на съществуващите ресурси в България, на учебните програми, практи-ки и начини за въвеждане на нови по-ефективни образователни модели в българските училища. Най-важните характеристики на настоящото изследване могат да се систематизират в следните направления: • Реализиране на проучване и анализ на особено актуален и значим проблем за България и региона, защото придобиването на знания и умения, свързани с финансовата грамотност, ще става все по-необходимо и важно за бъдещето. • Чрез събраните данни се очертават насоките за устойчива промяна и мащаб на интервенциите в системата на училищното образование в България и предполагат не-обходимостта от засилване на националните политики за финансова грамотност, включително и чрез разработване на дигитални инструменти за постигане на индивидуална финансова устойчивост. Основните резултати от проучването разкриват перспективите и доказват необходимостта от повече, разнообразни и иновативни интервенции и ресурси в областта на обучението по финансова грамотност в училищата при подбиране на най-подходящите и достъпни за тази цел инструменти и механизми. Резултатите от изследването са ориентир за програмите по финансова грамотност, преподавани в учебните заведения, които би следвало да способстват за бъдещата практическа и житейска реализация на младите хора. | bg_BG |
dc.publisher | Tsenov Publishing House | EN_en |
dc.relation.ispartofseries | 17;35 | |
dc.subject | финансова грамотност | bg_BG |
dc.subject | финансово образование | bg_BG |
dc.title | Постижения и практики при въвеждане на образование по финансова грамотност в училищата | bg_BG |
dc.type | Article | bg_BG |