Show simple item record

dc.contributor.authorКолева, Пламена
dc.date.accessioned2024-03-05T14:32:28Z
dc.date.accessioned2024-03-05T14:32:29Z
dc.date.available2024-03-05T14:32:28Z
dc.date.available2024-03-05T14:32:29Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.issn1313-6542
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10610/4953
dc.description.abstractТуризмът е един от водещите фактори за развитието на икономиката. Този факт се отбелязва и отстоява в редица национални стратегически документи. В настоящото изследване на анализ се подлага входящият туризъм в България за периода от 2008 г. до 2021 г. чрез моделиране на динамиката на отделните видове посещения на чуждестранните туристи според мотивите за посещение. Заедно с това се проследява и позицията на България, която заема на международния туристически пазар по принос на туризма в брутния вътрешен продукт. Резултатите показват, че въпреки многото очаквания и инициативи от страна на национални и местни управленски органи българският туризъм изпитва сериозни затруднения през последните години, които се задълбочават още повече под влияние на пандемията, свързана с разпространението на Covid-19, и започва да губи своите позиции на международните пазари.bg_BG
dc.publisherTsenov Publishing HouseEN_en
dc.relation.ispartofseries18;27
dc.subjectвходящ туризъмbg_BG
dc.subjectмоделиране на динамикаbg_BG
dc.subjectмеждународни позицииbg_BG
dc.subjectбрутен вътрешен продуктbg_BG
dc.titleСтатистически анализ на динамиката на входящия туризъм в Българияbg_BG
dc.typeArticlebg_BG


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record