Показване на основна информация на публикация
Аспекти на езиковата култура като част от комуникативните умения в контекста на преносимите компетенции
| dc.contributor.author | Генов, Йордан | |
| dc.date.accessioned | 2025-12-15T08:08:39Z | |
| dc.date.accessioned | 2025-12-15T08:08:40Z | |
| dc.date.available | 2025-12-15T08:08:39Z | |
| dc.date.available | 2025-12-15T08:08:40Z | |
| dc.date.issued | 2024 | |
| dc.identifier.issn | 1313-6542 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10610/5277 | |
| dc.description.abstract | Целта на настоящото изследване е да анализира връзката между езиковата култура, комуникативните умения и преносимите компетенции, като се обърне специално внимание на тяхното приложение в професионалния и публичния сектор. Владеенето на език може да се дефинира като способност за точно и подходящо използване на езика в неговите устни и писмени форми в различни настройки. Керн (Kern, 2000) разработва широка концептуална рамка за разбиране владеенето на езика, която включва три измерения на академичната грамотност: лингвистична, когнитивна и социокултурна. Владеенето на даден език изисква знания и умения за използване на езиковите компоненти. Освен това са необходими основни познания, критично мислене и метакогнитивни умения, както и разбиране и прилагане на културни нюанси, вярвания и практики в контекста. И накрая владеенето на даден език изисква умения за правилно използване на четирите езикови области – слушане, говорене, четене и писане – за различни цели, в различни ситуации, с различни аудитории. | bg_BG |
| dc.publisher | Tsenov Publishing House | EN_en |
| dc.relation.ispartofseries | 20;12 | |
| dc.subject | езикова култура | bg_BG |
| dc.subject | комуникация | bg_BG |
| dc.subject | социална роля | bg_BG |
| dc.subject | преносими компетенции | bg_BG |
| dc.subject | комуникативна компетентност | bg_BG |
| dc.title | Аспекти на езиковата култура като част от комуникативните умения в контекста на преносимите компетенции | bg_BG |
| dc.type | Article | bg_BG |
