Показване на основна информация на публикация

dc.contributor.authorГенов, Йордан
dc.date.accessioned2025-12-15T08:08:39Z
dc.date.accessioned2025-12-15T08:08:40Z
dc.date.available2025-12-15T08:08:39Z
dc.date.available2025-12-15T08:08:40Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.issn1313-6542
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10610/5277
dc.description.abstractЦелта на настоящото изследване е да анализира връзката между езиковата култура, комуникативните умения и преносимите компетенции, като се обърне специално внимание на тяхното приложение в професионалния и публичния сектор. Владеенето на език може да се дефинира като способност за точно и подходящо използване на езика в неговите устни и писмени форми в различни настройки. Керн (Kern, 2000) разработва широка концептуална рамка за разбиране владеенето на езика, която включва три измерения на академичната грамотност: лингвистична, когнитивна и социокултурна. Владеенето на даден език изисква знания и умения за използване на езиковите компоненти. Освен това са необходими основни познания, критично мислене и метакогнитивни умения, както и разбиране и прилагане на културни нюанси, вярвания и практики в контекста. И накрая владеенето на даден език изисква умения за правилно използване на четирите езикови области – слушане, говорене, четене и писане – за различни цели, в различни ситуации, с различни аудитории.bg_BG
dc.publisherTsenov Publishing HouseEN_en
dc.relation.ispartofseries20;12
dc.subjectезикова култураbg_BG
dc.subjectкомуникацияbg_BG
dc.subjectсоциална роляbg_BG
dc.subjectпреносими компетенцииbg_BG
dc.subjectкомуникативна компетентностbg_BG
dc.titleАспекти на езиковата култура като част от комуникативните умения в контекста на преносимите компетенцииbg_BG
dc.typeArticlebg_BG


Файлове в тази публикация

Thumbnail

Тази публикация се показва в следните колекции

Показване на основна информация на публикация