Dlib.uni-svishtov.bg: Recent submissions
Now showing items 1081-1100 of 4319
-
MODELLING CONSUMER BEHAVIOUR ON THE ENERGY MARKET
(Tsenov Publishing House, 2018)Consumer behavior models make it possible to visually present in charts researched entities and the processes they go through, as well as the changes which occur should some variables which affect those processes change. ... -
METHODOLOGICAL AND METHODICAL ISSUES OF THE ECONOMIC SUSTAINABILITY OF AGRICULTURE AND AGRICULTURAL FARMS
(Tsenov Publishing House, 2018)Based on a critical review of scientific literature, the category ‘economic sustainability’ is defined as the dynamic development of agrarian systems over a long period of time in line with the changes in the external and ... -
ФОРМИРАНЕ НА ИНВЕСТИЦИОНЕН ПРОФИЛ ЗА АКЦИИ, ТЪРГУВАНИ НА БЪЛГАРСКАТА ФОНДОВА БОРСА ЗА ПЕРИОДА АВГУСТ 2016 – ДЕКЕМВРИ 2017
(Tsenov Publishing House, 2018)Анализът на акциите обичайно е концентриран върху риска и дохода, като пренебрегва третия инвестиционен параметър пазарната ликвидност. Ако за големите световни борси пазарната ликвидност се приема за даденост, то тя се ... -
ИНОВАЦИОННАТА СТРАТЕГИЯ И КОНКУРЕНТНИТЕ ПОЗИЦИИ НА БЪЛГАРСКАТА ИКОНОМИКА
(Tsenov Publishing House, 2018)Днес повече отвсякога се налага, България да намери своето място в икономическата структура на Европейския съюз. Предвид желанието за интензифициране на икономическия растеж, Съюзът поставя пред членовете си задачата да ... -
МОДЕЛИРАНЕ НА ПОТРЕБИТЕЛСКОТО ПОВЕДЕНИЕ НА ПАЗАРА НА ЕЛЕКТРОЕНЕРГИЯ
(Tsenov Publishing House, 2018)Моделите на потребителско поведение позволяват визуалното представяне във вид на схема на изследвания обект и процесите, които той обхваща, както и измененията, които настъпват в тях при промяна в някои от променливите, ... -
МЕТОДОЛОГИЧЕСКИ И МЕТОДИЧЕСКИ ВЪПРОСИ НА ИКОНОМИЧЕСКАТА УСТОЙЧИВОСТ НА ЗЕМЕДЕЛИЕТО И ЗЕМЕДЕЛСКИТЕ СТОПАНСТВА
(Tsenov Publishing House, 2018)Въз основа на критичен преглед на научната литература е изведено определение на категорията „икономическа устойчивост”: динамичното развитие на аграрните системи за продължителен период в съответствие с промените на външната ... -
Интеграционни процеси в глобалната икономика
(2018-05-11) -
BLOCKCHAIN – AN OPPORTUNITY FOR DEVELOPING NEW BUSINESS MODELS
(Tsenov Publishing House, 2018)Over the last years, the blockchain technology has attracted the attention of both business users and IT specialists. In essence, blockchain or a chain of blocks is a distributed and decentralized database replicated across ... -
ECONOMIC IMPORTANCE OF INSURABLE RISK
(Tsenov Publishing House, 2018)The article presents insurable risk as the necessity which determines the decision of signing an insurance contract. It also outlines all relationships between the insurer and the insured which are presented as the driving ... -
INFLUENCE OF BRANDS ON PRODUCT SATISFACTION
(Tsenov Publishing House, 2018)The article reports the results of causal research aiming at studying the influence of brands on the levels of consumer satisfaction with products in the category of fast-moving consumer goods. During the conducted laboratory ... -
THE INNOVATION RECEPTIVITY OF ENTERPRISES AS THE BASIS OF THEIR ECONOMIC GROWTH AND DEVELOPMENT
(Tsenov Publishing House, 2018)The paper deals with issues related to the innovation receptivity of enterprises which is indicative of their preparedness and ability to introduce innovations and intensify their innovative activity. High innovation ... -
PROBABILITY METHODS FOR ASSESSING FINANCIAL RISKS FOR ENTERPRISES
(Tsenov Publishing House, 2018)The paper reviews methods for risk assessment which could be employed in the financial management of enterprises. The set of methods proposed renders it possible to assess the impact which different risk factors upon the ... -
БЛОКЧЕЙН: ВЪЗМОЖНОСТ ЗА НОВИ БИЗНЕС МОДЕЛИ
(Tsenov Publishing House, 2018)В статията се представят някои основни концепции и механизми на блокчейн технологията като DLT, консенсус, хеширане и интелигентни договори, както и разновидностите ѝ – публични и частни. На тази база се извеждат фундаменталните ... -
ИКОНОМИЧЕСКО ЗНАЧЕНИЕ НА ЗАСТРАХОВАТЕЛНИЯ ИНТЕРЕС
(Tsenov Publishing House, 2018)Статията представя застрахователния интерес като необходима потребност, на базата на която се взема решение за сключване на застрахователен договор. Разглеждат се всички възникнали застрахователни отношения между застрахователя ... -
ВЛИЯНИЕ НА БРАНДА ВЪРХУ УДОВЛЕТВОРЕНОСТТА ОТ ПРОДУКТА
(Tsenov Publishing House, 2018)В статията са представени резултатите от каузално изследване, целящо да провери влиянието на бранда върху степента на удовлетвореност на потребителите от продукт в сферата на бързооборотните стоки. Проведен е лабораторен ... -
ИНОВАТИВНАТА ВЪЗПРИЕМЧИВОСТ НА ПРЕДПРИЯТИЕТО КАТО ОСНОВА ЗА НЕГОВИЯ ИКОНОМИЧЕСКИ РАСТЕЖ И РАЗВИТИЕ
(Tsenov Publishing House, 2018)Статията е посветена на въпросите, свързани с иновативната възприемчивост на предприятието, която характеризира неговата готовност и способност за иновативна дейност и повишаване на иновативната активност. Високата иновативна ... -
ВЕРОЯТНОСТНИ МЕТОДИ ЗА ОЦЕНКА НА ФИНАНСОВИТЕ РИСКОВЕ ЗА СТОПАНСКИЯ СУБЕКТ
(Tsenov Publishing House, 2018)В статията се разглежда методиката за оценяване нивото на риска в процеса на управление на финансовата дейност на предприятието. Предложената методика позволява да се оцени влиянието на рисковите фактори върху ефективността ... -
ВЪЗМОЖНОСТИ ЗА ОПТИМИЗИРАНЕ НА ЗАСТРАХОВАТЕЛНО-ТЕХНИЧЕСКИТЕ РЕЗЕРВИ ПО ЗАСТРАХОВКА „ГРАЖДАНСКА ОТГОВОРНОСТ“ НА АВТОМОБИЛИСТИТЕ
(Tsenov Publishing House, 2018)През последните години застраховката „Гражданска отговорност“ на автомобилистите е водеща по отношение на реализирания премиен приход на българския застрахователен пазар. Това налага отделянето на значителни по обем ... -
ПРИЛОЖЕНИЕ НА ДОБРИТЕ ПРАКТИКИ ЗА ЗАЩИТА НА ИНТЕРНЕТ ИНФРАСТРУКТУРАТА НА ВИСШИТЕ УЧИЛИЩА В БЪЛГАРИЯ
(Tsenov Publishing House, 2018)Комуникационната инфраструктура на висшите училища е цел на постоянно увеличаващи се и променящи своя тип атаки и заплахи. Прилагането на добрите практики на защита на публичната информационна инфраструктура води до ... -
ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ПОТРЕБИТЕЛСКА ЦЕННОСТ ЧРЕЗ ЦЕНАТА
(Tsenov Publishing House, 2018)Цената е елемент, който присъства във всяка покупко-продажба. Тя е източник на информация за ценовото предлагане на стоки от една и съща група или сходни стокови групи, и е критерий, когато се сравняват и избират различни ...