ИЗМЕРВАНЕ НА МАРКЕТИНГОВИТЕ РЕЗУЛТАТИ В ОРГАНИЗАЦИИТЕ ЗА ПРОИЗВОДСТВО НА ПРОДУКТИ С ИНДУСТРИАЛНО ПРЕДНАЗНАЧЕНИЕ
Abstract
В организациите от сектора „производство на продукти с ин дустриално предназначение” измерването на резултатите от марке-
тинговата дейност има своя специфика. Основната задача на мени-
джмънта в този бранш се свързва с търсене на нови управленски ре-
шения за снижаване на материалната и енергийна поглъщаемост на
производствените процеси. По тази причина нараства значението на
точността и организацията на измерването на резултатите от марке-
тинговата дейност.Настоящата разработка представя получените данни от проучване на състоянието на измерването на резултатите от маркетинговата дейност, проведено сред 54 големи и средни български организации. При анализиране на първичната информация са изведени проблемните зони на измерването на маркетинга. Те се превръщат в основни жалони за извършване на промени и за въвеждане на нов комплексен подход за измерване и оценяване на маркетинговите резултати в организациите от този икономически сектор.