Показване на основна информация на публикация

dc.contributor.authorГеоргиев, Драган Красимиров
dc.contributor.authorGeorgiev, Dragan Krasimirov
dc.date.accessioned2016-06-09T11:25:02Z
dc.date.available2016-06-09T11:25:02Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1311-9206
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10610/2364
dc.description.abstractОпределянето на профила на мултипликаторите1 на финансовия резултат (IMP – Income multiplier profile) на дадено предприятие, дейност или звено в процеса на бюджетиране е популярен метод в областта на хотелиерството и ресторантьорството за изследване на влиянието на различни стойностно измерими ключови фактори върху финансовия резултат. Неговото традиционно приложение е свързано с определяне на бизнес ориентацията на изследваните обекти, анализ на рентабилността на продуктитe и услугите, оптимизиране на финансовия резултат, реализиране на счетоводни и контролни стратегии. В настоящата статия се представя модифициран подход за съставяне на система от стандартизирани профили, съобразно концепцията за анализ по центрове на отговорности по модела USALI2, като ключовите фактори са изведени от базисната алгебрична взаимовръзка „разходи-обем-печалба”. The determination of income multiplier profile (IMP) of an enterprise, activity or department in the budgeting process is a popular method in the field of hospitality to study the influence of different value measurable key factors on the financial result. Its traditional use is associated with determining the business orientation, analyzing the profitability of products and services in order to optimize the financial result, and implementation of accounting and control strategies. This paper presents a modified approach for establishing a system of standardized profiles, based on conception of responsibility centers under USALI, as key factors are derived from the basic algebraic relationship "cost-volume-profit".bg_BG
dc.publisherАИ "Ценов"bg_BG
dc.subjectанализ на зависимостта „разходи-обем-печалба”bg_BG
dc.subjectпрофил на мултипликаторите на финансовия резултатbg_BG
dc.subjectуправленско счетоводствоbg_BG
dc.subjectUSALIbg_BG
dc.subjectхотелиерствоbg_BG
dc.subjectcost-volume-profit analysisbg_BG
dc.subjectincome multiplier profilebg_BG
dc.subjectmanagement accountingbg_BG
dc.subjecthospitalitybg_BG
dc.titleИЗГОТВЯНЕ НА СИСТЕМА ОТ ПРОФИЛИ НА МУЛТИПЛИКАТОРИТЕ НА ФИНАНСОВИЯ РЕЗУЛТАТ В ХОТЕЛИЕРСТВОТОbg_BG
dc.title.alternativeESTABLISHING A SYSTEM OF INCOME MULTIPLIER PROFILES IN THE LODGING INDUSTRYbg_BG
dc.typeArticlebg_BG


Файлове в тази публикация

Thumbnail

Тази публикация се показва в следните колекции

Показване на основна информация на публикация