МЯСТО НА ИНТЕГРИРАНИТЕ МАРКЕТИНГОВИ КОМУНИКАЦИИ В СЪВРЕМЕННИЯ МЕНИДЖМЪНТ
Abstract
Интегрираните маркетингови комуникации (ИМК) са доказали безспорната си ефективност първо в САЩ, по-късно в Европа, а вече и в България. Те са шанс за провеждане на нискобюджетни кампании, тъй като оказват значително влияние дори и при скромни маркетингови бюджети. Това е и основната причина ИМК да са еднакво актуални както в развити пазарни икономики, така и в условията на стопански срив и стагнация. Водещи специалисти по маркетинг ги определят като „лицето на бизнеса в бъдеще време“.
Целта на разработката е да очертае мястото на ИМК в съвременния мениджмънт, като се решат следните задачи:
- да се проследи появата и развитието на концепцията ИМК;
- да се представят и обобщят съществуващите дефиниции за понятието «интегрирани маркетингови коммуникации» и да се изведе авторово определение на понятието ИМК;
- да се характеризират етапите при разработване на програма за ИМК.