Показване на основна информация на публикация

dc.contributor.authorФилипов, Александър
dc.date.accessioned2021-09-18T08:51:02Z
dc.date.accessioned2021-09-18T08:51:02Z
dc.date.available2021-09-18T08:51:02Z
dc.date.available2021-09-18T08:51:02Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn0323-9004
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10610/4483
dc.description.abstractНастоящата статия разглежда основните психологически закономерности на общуването като междуличностно взаимодействие и личните качества на директора и учителя като компоненти на психологическия климат, явяващи се среда за нефинансово стимулиране на трудовата изява в училището като разпоредител с бюджет. Педаго-гическото общуване се възприема като професионална комуникация и поведенчески аспекти на взаимоотношенията между училищния директор и педагогическите специалисти, както и между самите тях като членове на педагогическия колектив. За целта са изяснени понятията и спецификата на педагогическата етика, толерантността и общуването в училище като нефинансови фактори при управление на взаимоотношенията директор – учители. Определени са техните характеристики и пътят за постигане на етическа цел. Специален акцент е поставен върху компетентността на училищния директор – лидер и мениджър – и ефективното взаимодействие с всички педагогически специалисти (зам.-директори; учители в начален, прогимназиален и гимназиален етап; възпитатели; педагогически съветници; ресурсни учители; психолози).bg_BG
dc.publisherTsenov Publishing HouseEN_en
dc.relation.ispartofseries2;4
dc.subjectпедагогическа етикаbg_BG
dc.subjectпедагогическо общуванеbg_BG
dc.subjectдиректорbg_BG
dc.subjectпсихологически климатbg_BG
dc.subjectнефинансово мотивиранеbg_BG
dc.titleНефинансови фактори при управление на взаимоотношенията директор – учителиbg_BG
dc.typeArticlebg_BG


Файлове в тази публикация

Thumbnail

Тази публикация се показва в следните колекции

Показване на основна информация на публикация