Показване на основна информация на публикация
Школата на свободното банкиране с частични резерви срещу школата на пълното резервиране на депозитите - икономическо отражение на съвременните концепции в банковото дело и паричната политика
dc.contributor.author | Илиев, Кузман | |
dc.date.accessioned | 2023-07-04T10:44:50Z | |
dc.date.accessioned | 2023-07-04T10:44:51Z | |
dc.date.available | 2023-07-04T10:44:50Z | |
dc.date.available | 2023-07-04T10:44:51Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.issn | 1311-9206 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10610/4825 | |
dc.description.abstract | Изследването представя сравнителен анализ на постановките на двете съвременни пропазарни школи в областта на паричната теория и банковото дело, а именно школата на свободното банкиране с частични резерви и школата на пълното резервиране на депозитите. По този начин разработката очертава жалоните, които трябва да бъдат следвани при разработването на теории, концепции и предложения за подобряване или усъвършенстване на управлението на паричното предлагане. В конкретен план на анализ се подлагат алтернативите за осъществяване на банкирането и позиционирането на централната банка в школите на свободно банкиране с частични резерви и пълното резервиране на депозитите, методологическият характер на пазарен процес в техните рамки и трактовка на двете школи по отношение на функциите на депозитите, лихвения процент, дефлацията и количествените улеснения. | bg_BG |
dc.publisher | Tsenov Publishing House | EN_en |
dc.relation.ispartofseries | 4;7 | |
dc.subject | свободно банкиране с частични резерви | bg_BG |
dc.subject | пълно резервиране на депозитите | bg_BG |
dc.subject | кредитиране | bg_BG |
dc.subject | депозити | bg_BG |
dc.subject | лихвени проценти | bg_BG |
dc.subject | икономическо развитие | bg_BG |
dc.title | Школата на свободното банкиране с частични резерви срещу школата на пълното резервиране на депозитите - икономическо отражение на съвременните концепции в банковото дело и паричната политика | bg_BG |
dc.type | Article | bg_BG |