Списание "Глобални и регионални измерения на международните икономически отношения"
Разлистване по
Последни депозирания
-
МАРКЕТИНГОВИ СТРАТЕГИИ В МОДНАТА ИНДУСТРИЯ ЗА ПРИВЛИЧАНЕ НА МЕЖДУНАРОДНА АУДИТОРИЯ
(Академично издателство „Ценов”, 2025-05-24)В днешната динамична и конкурентна среда на модната индустрия, успешните маркетингови стратегии играят ключова роля за позиционирането и развитието на бранда. Този доклад се фокусира върху методите за идентифициране и ... -
ПРИЛОЖЕНИЕ НА ПРИНЦИПИТЕ НА ГЕЩАЛТ В ДИЗАЙНА НА ВИЗУАЛНИ МАРКЕТИНГОВИ КАМПАНИИ
(Академично издателство „Ценов”, 2025-05-24)Настоящата разработка изследва приложението и ефективността на гещалт принципите (близост, сходство, затвореност, непрекъснатост, фигура-фон) в дизайна на визуални маркетингови кампании. Основната цел е да се установи дали ... -
БИЗНЕС МОДЕЛЪТ НА LIDL ЗА УСТОЙЧИВО МЕЖДУНАРОДНО РАЗВИТИЕ
(Академично издателство „Ценов”, 2025-05-24)Устойчивото развитие на международните търговски вериги е от ключово значение за ефективното им функциониране на различните пазари. В настоящия доклад се изследва Lidl като международна верига, занимаваща се в сферата на ... -
ВЛИЯНИЕ НА УСТОЙЧИВИТЕ ПРАКТИКИ ВЪРХУ ДОБРУВАНЕТО НА СЛУЖИТЕЛИТЕ В МЕЖДУНАРОДНАТА БИЗНЕС СРЕДА
(Академично издателство „Ценов”, 2025-05-24)Научната разработка разглежда връзката между устойчивите организационни практики и добруването на служителите, като поставя акцент върху ролята на устойчивостта в изграждането на положителна работна среда. Теоретичната ... -
УПРАВЛЕНИЕ НА ОРГАНИЗАЦИОННИ КОНФЛИКТИ В МЕЖДУНАРОДНА ФИРМА
(Академично издателство „Ценов”, 2025-05-24)На конфликтите често се гледа като негативно явление, с отрицателен ефект за постигане на цели и задачи, което определя и изключителната важност за бързо му разрешаване и отстраняване. Но конфликтите трябва да бъдат ... -
РАЗВИТИЕ НА АВТОМОБИЛНИЯ СЕКТОР НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ В ПЕРИОДА 2014-2024 Г.
(Академично издателство „Ценов”, 2025-05-24)Автомобилният сектор е един от най-бързо развиващите се сектори на производството през последно десетилетие. Той е основен двигател на икономическо развитие в Европейския съюз. През последното десетилетие, обаче, той е ... -
УЯЗВИМОСТИ В КИБЕРПРОСТРАНСТВОТО И ВЪЗДЕЙСТВИЕТО ИМ ВЪРХУ МСП
(Академично издателство „Ценов”, 2025-05-24)Настоящата разработка цели излагането на кратък теоретичен преглед на кибер уязвимостите, които оказват влияние на малките и средни предприятия (МСП), както и последващите икономически ефекти. Заложената цел е да бъдат ... -
ИНОВАЦИИТЕ – ФАКТОР ЗА УСТОЙЧИВОСТ НА МЕЖДУНАРОДНИТЕ КОМПАНИИ
(Академично издателство „Ценов”, 2025-05-24)В съвременните условия на глобализация на икономиката и засилена конкуренция нараства ролята на иновациите като фактор за повишаване на конкурентоспособността и устойчиво развитие на бизнес организациите. Международните ... -
УПРАВЛЕНИЕ НА ВЗАИМООТНОШЕНИЯТА С ДОСТАВЧИЦИТЕ В ГЛОБАЛНАТА ВЕРИГА ЗА ДОСТАВКИ
(Академично издателство „Ценов”, 2025-05-24)В настоящата разработка се разглеждат процесите, свързани със снабдяването и управлението на отношенията с доставчиците в глобалните вериги за доставки. Прави се опит да се дефинира същността на философията за SRM, да се ... -
SUSTAINABLE DEVELOPMENT PRACTICES IN COCOA PRODUCING COUNTRIES
(Tsenov Publishing House, 2025-05-24)Fair trade is a crucial action determined to promote sustainable and ethical trading manners, ensuring that the people engaged in manufacturing, around the globe, receive fair payments and work under safe surroundings. In ... -
СОЦИАЛНО-ИКОНОМИЧЕСКИ ФАКТОРИ ЗА ТРАНСГРАНИЧНО СЪТРУДНИЧЕСТВО КЪРДЖАЛИ-ДРАМА-РОДОПИ В КУЛТУРНИЯ ТУРИЗЪМ
(Академично издателство „Ценов”, 2025-05-24)Настоящото изследване анализира социално-икономическите фактори, които оказват влияние върху развитието на трансграничното сътрудничество между Община Кърджали и префектурите Драма и Родопи в контекста на културно-познавателния ... -
THE IMPACT OF GEOPOLITICAL RISK AND LIRA DEFLATION ON INVESTMENT DECISIONS IN TURKEY
(Tsenov Publishing House, 2025-05-24)This study investigates the influence of geopolitical risk and lira deflation on investment decision-making in Turkey, a country characterized by regional tensions and economic volatility. Drawing upon Institutional Theory ... -
INFRASTRUCTURE AND RESOURCES: THE EVOLVING DYNAMICS OF SINO-CONGOLESE COOPERATION UNDER THE BELT AND ROAD INITIATIVE
(Tsenov Publishing House, 2025-05-24)The Belt and Road Initiative has become a signature instrument for the Chinese government in promoting global trade and economic integration. A new model of cooperation based on the Belt and Road Initiative, such as ... -
ТЕНДЕНЦИИ И ПЕРСПЕКТИВИ НА МЕЖДУНАРОДНИТЕ ИНВЕСТИЦИИ ВЪВ ВЪЗОБНОВЯЕМИ ЕНЕРГИЙНИ ИЗТОЧНИЦИ В БЪЛГАРИЯ
(Tsenov Publishing House, 2024)Актуалността на тази тема произтича от осъзнаването на обществата за пагубното влияние на човечеството и съпътстващите икономики върху изменението на климата и околната среда. Направени са много изследвания на преките ... -
EMERGING MARKETS AND INVESTMENT OPPORTUNITIES
(Tsenov Publishing House, 2024)Emerging markets offer a compelling investment argument, combining growth potential, risk mitigation, exposure to interesting opportunities, and currency diversification. Emerging market growth equities can be an extraordinary ... -
ЧОВЕШКАТА ЦЕНА НА ТЕХНОЛОГИЧНИТЕ ИНОВАЦИИ ПРЕЗ ПРИЗМАТА НА КОБАЛТОВИЯ ДОБИВ В КОНГО
(Tsenov Publishing House, 2024)Докладът е разработен на база литературен преглед и се стреми да изследва етичните проблеми, свързани с добива на кобалт в Демократична република Конго през призмата на международния бизнес. Настоящата разработка цели да ... -
КОНКУРЕНТНО РАЗУЗНАВАНЕ В СЕКТОРА НА ИНФОРМАЦИОННИТЕ ТЕХНОЛОГИИ
(Tsenov Publishing House, 2024)Настоящият доклад има за цел да постави акцент върху конкурентното разузнаване като дейност, необходима за компаниите в индустрията на информационните технологии. В глобален аспект IT сектора не само реализира скоростна ... -
РАЗВИТИЕ НА УСТОЙЧИВИЯ ТУРИЗЪМ В БЪЛГАРИЯ
(Tsenov Publishing House, 2024)Настоящият доклад изследва по какъв начин България интегрира стратегии за устойчивост в глобалните практики за устойчив туризъм. Стратегиите имат за цел да използват туризма като инструмент за социално-икономически ползи, ... -
TYPES OF INTERNATIONAL BUSINESS AND INTERCULTURAL COMMUNICATION IN GLOBAL BUSINESS
(Tsenov Publishing House, 2024)In the current era of global connectivity, international business is crucial for driving economic growth and promoting worldwide integration. This intricate field involves navigating through diverse cultures, markets, and ... -
СПЕЦИФИКИ В УПРАВЛЕНИЕТО НА КЛЪСТЕРИТЕ В СРАВНЕНИЕ С ТОВА НА ИНДИВИДУАЛНИТЕ ОРГАНИЗАЦИИ
(Tsenov Publishing House, 2024)В доклада се представят особеностите в управлението на клъстерите в сравнение с на индивидуалните компании. Разглеждат се три важни аспекта, в които подходът към ръководенето се различава. Прави се сравнителен анализ на ...