УПРАВЛЕНИЕ НА ОРГАНИЗАЦИОННИ КОНФЛИКТИ В МЕЖДУНАРОДНА ФИРМА

Изглед/ Отваряне
Дата
2025-05-24Автор
Ахтаподова-Стоянова, Емилия
Резюме
На конфликтите често се гледа като негативно явление, с отрицателен ефект за постигане на цели и задачи, което определя и изключителната важност за бързо му разрешаване и отстраняване. Но конфликтите трябва да бъдат разглеждани и като елемент, който има не само разрушителни последици, но и конструктивно начало. Един конфликт в дадена фирма може да ескалира и да доведе до непродуктивни резултати или да бъде разрешен, което да доведе до качествени последици. Ето защо, управлението на организационните конфликти трябва да бъде основен процес за всяка международна фирма. Дали ще се прояви най-напред деструктивната страна на конфликта или след това неговата конструктивна характеристика, всичко зависи от това как се управлява. Ако бъде управляван ефективно, конфликтът може да помогне да се усвоят нови, по-добри начини за решаване на проблемите; да се изградят по-ефективни и по-продължителни взаимоотношения между страните, както и да нарасне способността за самооценяване и взаимно разбиране.
Основната цел на разработката е да се представи управлението на организационни конфликти в международна фирма на основата на анализ на литературни източници, като се обърне особено внимание на етапите на организационните конфликти и се докаже необходимостта и ефективността от тяхното управление.