АРХИТЕКТУРНИ И ТЕХНОЛОГИЧНИ РЕШЕНИЯ НА СИСТЕМИТЕ ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ВЗАИМООТНОШЕНИЯТА С КЛИЕНТИ ВЪВ ФИНАНСОВИЯ СЕКТОР
Abstract
Системата за управление на взаимоотношенията с клиентите (CRM
System) е физическото проявление на стратегията на предприятието за целенасочено управление на онези бизнес дейности, които са свързани с клиентите, изградена на основата на съвременните информационни технологии, обединени в обща архитектура. Архитектурните и технологични решения могат да бъдат много разнообразни и е необходимо те да се изградят и подберат в зависимост от индивидуалните нужди на организацията.
Настоящата студия цели да даде ясен поглед върху най-често използваните архитектурни компоненти и технологии в системите за управление на взаимоотношенията с клиентите и тяхното приложение в българските финансови предприятия. Използвани са данни от анкетно проучване, проведено сред 24 предприятия от финансовия сектор, относно състоянието на системите за управление на взаимоотношенията с клиентите, които те притежават.