АНАЛИЗ НА КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТТА НА БИЗНЕСА ЧРЕЗ ИЗПОЛЗВАНЕ НА BSC
Abstract
В доклада се разглежда същността на „Балансираната система от показатели за ефективност” - BSc, като философия, стратегическа рамка и инструмент за управление на бизнеса. Акцентира се на причинно-следствените връзки между показателите, включени в системата, и се посочват възможните бариери и ограни-
чения при създаването й, както и връзката и синхронизацията между отделните индикатори. Характеризират се специфични показатели от четирите основни направления – финансово, взаимоотношения с клиенти, вътрешни бизнес процеси, познания и развитие. Прави се критичен обзор на BSc във връзка с конкурентоспособността на организации от различни области на обществения живот, вкл. финансови, нефинансови и публични. Предлага се единен критерий при конструиране на системата от показатели и набор от задължителни
такива.