• English
    • български
  • English 
    • English
    • български
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Студии
  • Годишник на Стопанска академия
  • View Item
  •   Home
  • Студии
  • Годишник на Стопанска академия
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

КЛАСИФИКАЦИЯ НА ЕВРОПЕЙСКИТЕ ДЪРЖАВИ СПОРЕД СТЕПЕНТА НА РАЗВИТИЕ НА ЕЛЕКТРОННАТА ТЪРГОВИЯ ОТ ТИПА „БИЗНЕС КЪМ БИЗНЕС”

Thumbnail
View/Open
p575__YearbookBook119bul2016_241_278.pdf (1.927Mb)
Date
2016
Author
Перков, Венцислав
Metadata
Show full item record
Abstract
В разработката са проучени различни авторови мнения, които са обобщени, и е формулирано определение за електронната търговия (е- търговия) от типа „бизнес към бизнес” (В2В). В резултат на това са възприети три теоретични критерия, отразяващи степента на развитие на е-търговията в отделните европейски държави. Критериите са: осъществяване на е-търговия В2В, дълбочина на проникване на технологиите и влияние на електронната търговия върху резултатите на предприятията. Критериите обхващат осем променливи, от които, в началния етап от изследването, отпадат две. В анализа са включени 22 европейски държави – 21 от Европейския съюз и Норвегия. С променливите, участващи в горепосочените критерии, е из- вършен клъстерен анализ с цел класифициране на европейските дър- жави за две години – 2010 и 2014 г. Резултатите от клъстерния анализ за 2010 г. показват, че е-търговията от типа В2В в отделните държави е на различни нива. Образуваните седем статистически значими клъстера показват голяма фрагментация между отделните държави от гледна точка на внедряването на е-търговията от типа В2В. Заключенията от направения анализ свидетелстват, че степента на развитие на е-търговията на географски принцип продължава да е различна, а именно – част от държавите от Северна Европа и Скандинавските държави е водеща в областта на е-търговия от типа В2В, а южните европейски държави и новоприсъединилите се към ЕС – изостават в това отношение. Извършената класификация за 2014 г. показва, че е налице сбли- жаване в степента на развитие на е-търговия от типа В2В между европейските държави. Това заключение се подкрепя от обединяването на клъстерите и свеждането им до три.
URI
http://hdl.handle.net/10610/3172
Collections
  • Годишник на Стопанска академия

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • ИЗМЕРЕНИЕТО НА МЕЖДУНАРОДНИЯ БИЗНЕС В ПУБЛИКАЦИОННАТА ДЕЙНОСТ НА СПИСАНИЕ „БИЗНЕС УПРАВЛЕНИЕ” 

    Илиев, Драгомир (АИ "Ценов", 2011)
  • ПРОУЧВАНЕ НА НЕОПРЕДЕЛЕНОСТТА НА БИЗНЕС СРЕДАТА И НЕЙНОТО ВЛИЯНИЕ ВЪРХУ СЪВРЕМЕННИТЕ ФОРМИ ЗА СЪВМЕСТЕН БИЗНЕС 

    Панталеев, Пламен (Tsenov Publishing House, 2016)
    Въвеждането на нови високотехнологични процеси както в производствения, така и в управленския процес налага използването на нови форми за управление. В настоящата статия ще бъдат разгледани някои от съвременните форми за ...
  • БИЗНЕС ИНТЕЛИГЕНТНИ СИСТЕМИ В МАЛКИТЕ И СРЕДНИ ПРЕДПРИЯТИЯ – СЪСТОЯНИЕ, ВЪЗМОЖНОСТИ И ПРАКТИЧЕСКИ РЕШЕНИЯ 

    Върбанов, Румен; Попов, Веселин; Цанов, Емил; Божиков, Асен (АИ "Ценов", 2011)
    В първата част на студията се прави анализ на част от данните от проучване на състоянието и проблемите на ИТ инфраструктурата в българските малки и средни предприятия. На тази основа се очертават някои проблеми, свързани ...

Contact Us | Send Feedback
 

 

Browse

All of DSpaceSections & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Contact Us | Send Feedback