Статии: Recent submissions
Now showing items 81-100 of 2889
-
Economic Welfare Of The European Union Member States
(Tsenov Publishing House, 2024)The article focuses on a comparison of the European Union member states in terms of their economic welfare. To this end, a selected array of indicators was used to group the member states through cluster analysis. The ... -
Икономическо благосъстояние в страните от Европейския Съюз
(Tsenov Publishing House, 2024)Настоящото изследване се фокусира върху съпоставянето на страните от Европейския съюз по отношение на тяхното икономическо благосъстояние, като за целта e избрана съвкупност от индикатори, на базата на които държавите са ... -
The Role Of Online-Disclosed Values For Business Organizations In Bulgaria
(Tsenov Publishing House, 2024)Successful positioning of business organizations in modern economic conditions requires appropriate disclosure in the virtual space of key strategic documents, one of which is company values. In this regard, the aim of the ... -
Роля на оповестените в интернет ценности за бизнес организациите в България
(Tsenov Publishing House, 2024)Успешното позициониране на бизнес организациите в съвременните икономически условия изисква подходящо оповестяване във виртуалното пространство на ключови стратегически документи, един от които са фирмените ценности. Във ... -
SWOT Analysis Of Territorial Communities In Zhytomyr Region
(Tsenov Publishing House, 2024)The article examines the specific features of conducting a SWOT analysis for territorial communities. It is established that SWOT analysis involves identifying strengths and weaknesses, as well as threats and opportunities. ... -
Does Trade Development Depend On Road Network Quality?
(Tsenov Publishing House, 2024)Market globalization today presumes a free movement of people, goods, and capitals, which, in turn, is intended to stimulate growth of various economic sectors and trade in particular. To this end, the development of a ... -
SWOT анализ на териториални общности в Житомирска област
(Tsenov Publishing House, 2024)В статията се разглеждат специфичните особености на провеждането на SWOT анализ на териториални общности. Установено е, че SWOT анализът включва идентифициране на силни и слаби страни, както и заплахи и възможности. Този ... -
Влияе ли се развитието на търговията от изградеността на пътната мрежа?
(Tsenov Publishing House, 2024)Глобализацията на съвременните пазари предполага свободно движение на хора, стоки и капитали, което от своя страна е призвано да стимулира растежа на икономическите сектори и вчастност на търговията. За тази цел развитието ... -
Поведение на поколението Z на пазара на труда
(Tsenov Publishing House, 2024)Тази статия има за цел да подобри знанията за поколението Z като участници на пазара на труда, както и да проследи основните тенденции, които движат изследванията по темата. За тази цел и с помощта на библиометрични техники ... -
Икономическо благосъстояние в страните от Европейския Съюз
(Tsenov Publishing House, 2024)Настоящото изследване се фокусира върху съпоставянето на страните от Европейския съюз по отношение на тяхното икономическо благосъстояние, като за целта e избрана съвкупност от индикатори, на базата на които държавите са ... -
Роля на оповестените в интернет ценности за бизнес организациите в България
(Tsenov Publishing House, 2024)Успешното позициониране на бизнес организациите в съвременните икономически условия изисква подходящо оповестяване във виртуалното пространство на ключови стратегически документи, един от които са фирмените ценности. Във ... -
SWOT анализ на териториални общности в Житомирска област
(Tsenov Publishing House, 2024)В статията се разглеждат специфичните особености на провеждането на SWOT анализ на териториални общности. Установено е, че SWOT анализът включва идентифициране на силни и слаби страни, както и заплахи и възможности. Този ... -
Влияе ли се развитието на търговията от изградеността на пътната мрежа?
(Tsenov Publishing House, 2024)Глобализацията на съвременните пазари предполага свободно движение на хора, стоки и капитали, което от своя страна е призвано да стимулира растежа на икономическите сектори и вчастност на търговията. За тази цел развитието ... -
Управление на сигурността в България - нов модел на добрите практики
(Tsenov Publishing House, 2024)В съвременната динамично променяща се социално-икономическа среда, за която е характерен и значителен технологичен прогрес, понятието енергийна сигурност придобива ново, по-широко значение. Повечето автори, занимаващи се ... -
Аспекти на вноса на служители от трети страни в сферата на туризма на България
(Tsenov Publishing House, 2024)Вносът на кадри в сферата на туризма не е ново явление за България. След приемането ни в ЕС се наблюдава активен обмен на служители от страните членки. Глобалната пандемия доведе до масиран отлив на желаещи да работят в ... -
Здравни и организационни предизвикателства при работата от разстояние по време на пандемията
(Tsenov Publishing House, 2024)Препоръките и ограниченията за оставане у дома по време на глобалната пандемия от COVID-19 създават безпрецедентни предизвикателства за служителите, чиято работа е прехвърлена в домашна среда. Дори в наши дни, повече от 2 ... -
Критичното мислене във висшето образование по счетоводство: подходи и ограничения
(Tsenov Publishing House, 2024)Определяно като цел на висшето образование, развитието на умение за критично мислене е необходима предпоставка за навлизане в счетоводната професия и за изграждане на успешна кариера. Целта на студията е да се проучат ... -
Contemporary Trends And Challenges Of Taxation And Tax Control
(Tsenov Publishing House, 2024)This study interprets popular theories about the nature of taxes. The functions of taxes for implementing modern tax policy – fiscal, economic, social, environmental, and control – are examined. The contemporary role of ... -
МАРКЕТИНГОВИ СТРАТЕГИИ В МОДНАТА ИНДУСТРИЯ ЗА ПРИВЛИЧАНЕ НА МЕЖДУНАРОДНА АУДИТОРИЯ
(Академично издателство „Ценов”, 2025-05-24)В днешната динамична и конкурентна среда на модната индустрия, успешните маркетингови стратегии играят ключова роля за позиционирането и развитието на бранда. Този доклад се фокусира върху методите за идентифициране и ... -
ПРИЛОЖЕНИЕ НА ПРИНЦИПИТЕ НА ГЕЩАЛТ В ДИЗАЙНА НА ВИЗУАЛНИ МАРКЕТИНГОВИ КАМПАНИИ
(Академично издателство „Ценов”, 2025-05-24)Настоящата разработка изследва приложението и ефективността на гещалт принципите (близост, сходство, затвореност, непрекъснатост, фигура-фон) в дизайна на визуални маркетингови кампании. Основната цел е да се установи дали ...