Показване на основна информация на публикация

dc.contributor.authorКанарян, Нигохос
dc.date.accessioned2025-12-15T08:07:24Z
dc.date.accessioned2025-12-15T08:07:25Z
dc.date.available2025-12-15T08:07:24Z
dc.date.available2025-12-15T08:07:25Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.issn1311-9206
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10610/5256
dc.description.abstractНастоящата статия представлява есеистично и концептуално изследване на инвестиционната теория като 100-годишен образователен канон в условията на дигитална трансформация и ерата на изкуствения интелект. Проследява се формирането и институционализирането на този канон чрез ключови концептуални и организационни опори. Анализира се как този канон се възпроизвежда чрез учебници, университетски програми и сертификационни професионални програми. В изследването се обръща внимание на редица структурни ограничения и методологични дефицити, включително фаворизирането на фундаменталния анализ за сметка на техническия, маргинализирането на алтернативни измерители на риска, както и критиката към статистическата основа на инвестиционната теория. Подчертава се необходимостта от преосмисляне на съдържателния и методологичен обхват на преподаването по управление на инвестиции чрез по-адаптивни, интердисциплинарни и технологично осъзнати подходи, адекватни на реалностите на съвременните финансови пазари.bg_BG
dc.publisherTsenov Publishing HouseEN_en
dc.relation.ispartofseries4;2
dc.subjectинвестиционна теорияbg_BG
dc.subjectинвестиционно образованиеbg_BG
dc.titleЕволюция, институционализация и критичен преглед на канона в обучението по управление на инвестициитеbg_BG
dc.typeArticlebg_BG


Файлове в тази публикация

Thumbnail

Тази публикация се показва в следните колекции

Показване на основна информация на публикация