КОНКУРЕНТНАТА СРЕДА НА ОБЩОЗАСТРАХОВАТЕЛНИЯ ПАЗАР В Р. БЪЛГАРИЯ
Abstract
Застрахователните дружества в България развиват своята дейност в условията на пазарна икономика. Поради това застрахователите непрекъснато се стремят да реализират предимства спрямо своите конкуренти. В резултат на конкурентната борба между дружествата на застрахователния пазар
се предлага подходящата гама от продукти при възможно най-добри условия и цени за потребителите, повишава се качеството и ефективността на застрахователната защита. В представената статия се определя формата и силата на конкуренцията на общозастрахователния пазар в България за периода 2008-2012 година. Установява се, че само при масово сключваните застраховки застрахователните дружества функционират в силноконкурентна среда. Пазарът на по-малко популярните застраховки се характеризира с олигополна структура. При предлагането на някои от тях е налице дори монопол.