Показване на основна информация на публикация

dc.contributor.authorТрендафилов, Димитър Иванов
dc.contributor.authorTrendafilov, Dimitar Ivanov
dc.date.accessioned2016-06-09T11:18:33Z
dc.date.available2016-06-09T11:18:33Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1311-9206
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10610/2361
dc.description.abstractКато социално животно човекът проявява изключителна склонност към имитация, което е заложeно в животинското у него, но в по-голяма степен в културното. Затова текстът прави кратък обзор на теорията за мемите на Р. Докинс, за да я приложи към съвременната пазарна ситуация и поспециално върху търговските марки. Дадени са примери с влиятелни брандове като Apple, Doc Martens и други, за да се изгради аргументация в полза на тезата, че марките по принцип са едни от най-силните меми, срещани в културата и понастоящем се възползват във висока степен от интензивната глобална комуникация чрез интернет. Определени идеи, поведение и консумативни практики са силно трансферируеми поне в рамките на определите субкултурни мрежи, стига да има налице достатъчно силен задвижващ мема механизъм. Being a social animal human demonstrates unusual aptitude to imitation which is peculiar to his/her ‘natural’ roots but rather, in a large extend, it is a result of the ‘cultural’ submersion. For that reason the following text makes brief review of the R. Dawkins’ theory of memes in order to apply it later to the contemporary market context and especially in terms of brands. Several examples are given concerning prominent brands as Apple, Doc Martens and some others since they build the argumentation in favor of the thesis that, in principal, brands are among the strongest memes we could encounter in culture and nowadays they take advantage of the highly intensive global communication flow via Internet. Given ideas, behavior and practices of consumption are greatly transferable at least between the limits of certain subculture networks if only there is available powerful enough mechanism to put the meme in motion.bg_BG
dc.publisherАИ "Ценов"bg_BG
dc.subjectтърговски маркиbg_BG
dc.subjectмеметикаbg_BG
dc.subjectсоциални мрежиbg_BG
dc.subjectкултураbg_BG
dc.subjectпотребителско поведениеbg_BG
dc.subjectbrandsbg_BG
dc.subjectmemeticsbg_BG
dc.subjectsocial mediabg_BG
dc.subjectculturebg_BG
dc.subjectconsumer behaviorbg_BG
dc.titleМЕМ, БРАНД И ПОП-КУЛТУРАbg_BG
dc.title.alternativeMEME, BRAND AND POP-CULTUREbg_BG
dc.typeArticlebg_BG


Файлове в тази публикация

Thumbnail

Тази публикация се показва в следните колекции

Показване на основна информация на публикация