ЕЛЕКТРОННОТО ОБУЧЕННИЕ В БИЗНЕС ОРГАНИЗАЦИИТЕ – НОВИ КОНЦЕПЦИИ, ТЕХНОЛОГИИ И МОДЕЛИ
Abstract
Системите за електронно обучение (ЕО) се налагат като ключов мениджърски инструмент в бизнес стратегиите за управление на човешкия ресурс, за усъвършенстване на ефективността на процесите на професионално израстване на персонала и за развитие на корпоративното знание. Целта на статията е да представи някои от новите концепции за ЕО – екосистема за ЕО, обучение в сътрудничество, учене през целия живот, повсеместно обучение, ЕО като метод за създаване на знания и генериране на колективна интелигентност. Също така да очертае потенциала на ключовите информационни технологии – мобилни технологии, Web 2.0 и облачни услуги за развитието на ефективни стратегии и модели за използване на ЕО, неговото превръщане в резултатна и ефективна бизнес практика и налагане като водеща, електронно реализирана дейност (е-дейност). За постигане на целта на научната статия са използвани логически методи като анализ, синтез и сравнение, теоретични изследователски методи като абстрахиране и обобщаване. Основният емпиричен метод, който е приложен, е моделирането.