ПОТЕНЦИАЛ ЗА РАЗВИТИЕ НА МАРКЕТИНГОВИТЕ МРЕЖИ В ТУРИСТИЧЕСКИЯ СЕКТОР В БЪЛГАРИЯ
Abstract
През последното десетилетие в маркетинговата наука става актуално изучаването на междуфирмените мрежи в маркетинга. Концепцията за тези фор-мирования се развива, а чрез проявите им в практиката се дефинира тяхната специфика и се търсят възможности за развитието им в икономическите сектори. Като един от стратегическите приоритети на националното стопанство, туризмът създава условия за възникване на маркетингови мрежи, които са обект на нас-тоящото изследване. Основната цел на разработката е да се изведат главните вътрешнофирмени фактори (проблеми и мотивация), които формират потенциала за развитие на туристическите маркетингови мрежи в България. За реализиране на тази цел са изпълнени следните задачи: да се представи концепцията за марке-тинговите мрежи; да се изясни спецификата на тези мрежи в туристическия сектор; да се характеризира маркетинговата дейност в туристическия сектор в практически аспект; да се разкрие състоянието на действащите маркетингови мрежи в бъл-гарския туризъм; да се дефинират ключовите проблемни области на развитите туристически маркетингови мрежи; да се изяснят нагласите (мотивацията) на ту-ристическите организации за участие в маркетингови мрежи. Защитава се тезата, че съществува потенциал за позитивно развитие на маркетинговите мрежи в ту-ристическия сектор в България. Приносните моменти са разкриване проявите на маркетинговите мрежи в туризма, откриване на действащи маркетингови мрежи и потвърждаване, че са налице стимули за изграждане и постъпателно развитие на маркетингови мрежи от туристически фирми.