Browsing Годишен алманах научни изследвания на докторанти by Issue Date
Now showing items 101-120 of 454
-
АНАЛИЗ НА ВРЪЗКАТА „КАЧЕСТВО НА ТУРИСТИЧЕСКИЯ ПРОДУКТ – КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТ НА ХОТЕЛСКИ ВЕРИГИ”
(АИ "Ценов", 2012)В студията се разглежда и анализира релацията „качество на туристическия продукт – конкурентоспособност”. Качеството на туристическия продукт се измерва чрез резултати, получени от анкетно проучване на четири хотела, ... -
ИЗМЕРИТЕЛИ НА РЕГИОНАЛНАТА КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТ, ОСНОВАНА НА ИКОНОМИКАТА НА ЗНАНИЕТО
(АИ "Ценов", 2012)В студията се разглежда въпросът за конкурентоспособността на регионалните икономики на основата на знанието. Целта на публикацията е да се очертаят параметрите на регионалната конкурентоспособност, основана на икономика ... -
ФИНАНСОВИ СТРАТЕГИИ И ИНВЕСТИЦИОННА АКТИВНОСТ НА ДОМАКИНСТВАТА В БЪЛГАРИЯ
(АИ "Ценов", 2014)С оглед значимостта на сектора „Домакинства“ за националното стопанство, се появява необходимостта от изследване финансовите стратегии и инвестиционната активност на домакинствата в България. Настоящото изложение има за ... -
ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА ПРЕД СЧЕТОВОДНОТО ОТЧИТАНЕ НА ЛИЗИНГОВИТЕ СДЕЛКИ ПРИ ЛИЗИНГОПОЛУЧАТЕЛИТЕ
(АИ "Ценов", 2014)Лизингополучателите са предприятия, наемащи нетекущи материални активи. С наемането на активи, лизингополучателите увеличават икономическите си изгоди не от придобиване на собствеността върху активите, а от тяхната употреба. ... -
ПРИНЦИПИ НА ДАНЪЧНО ОБЛАГАНЕ В КОНТЕКСТА НА ПРАВНИТЕ НОРМИ
(АИ "Ценов", 2014)Безспорно, теоретическите изследвания, в съчетание с наличието на ясна регламентация и правна регулация на фундаменталните принципи на данъчното облагане, имат определящо значение за данъчната практика и най-вече по отношение ... -
МЯСТО НА ИНТЕГРИРАНИТЕ МАРКЕТИНГОВИ КОМУНИКАЦИИ В СЪВРЕМЕННИЯ МЕНИДЖМЪНТ
(АИ "Ценов", 2014)Интегрираните маркетингови комуникации (ИМК) са доказали безспорната си ефективност първо в САЩ, по-късно в Европа, а вече и в България. Те са шанс за провеждане на нискобюджетни кампании, тъй като оказват значително влияние ... -
ИЗПОЛЗВАНЕ НА 3PL ОПЕРАТОРИ – СЪВРЕМЕННА ФОРМА НА АУТСОРСИНГ НА ДИСТРИБУЦИОННИ ДЕЙНОСТИ
(АИ "Ценов", 2014)В резултат на световната рецесия се наблюдава несигурност в търсенето и предлагането, транспортни задръствания поради слаба инфраструктура и колебания на цените, което от своя страна води до нестабилност на пазарите. Това ... -
БАНКОВО ФИНАНСИРАНЕ НА ЖИЛИЩНОТО СТРОИТЕЛСТВО В БЪЛГАРИЯ
(АИ "Ценов", 2014)Настоящата статия си поставя за цел да анализира ролята на банковото кредитиране в областта на жилищното строителство, както и настъпилите през последните години промени. Направена е оценка на въздействието на кризата върху ... -
ОТЧИТАНЕ НА ЧУЖДИТЕ БИЗНЕС ИДЕИ ПРИ ВНОС ЧРЕЗ ФРАНЧАЙЗ
(АИ "Ценов", 2014)Настоящата разработка представя сделките с права и тяхното конкретно проявление: международен франчайзинг. Целта в разработката е на база теоретичната същност и правните аспекти на сделките по внос на франчайз права, да ... -
СИСТЕМАТИЗАЦИЯ НА ИЗСЛЕДВАНИЯТА ВЪРХУ ФИРМЕНАТА ИНТЕРНАЦИОНАЛИЗАЦИЯ
(АИ "Ценов", 2014)През 20 век интернационализацията предизвиква огромен интерес сред изследователите. Редица учени излагат своите виждания относно същността на явлението и предлагат модели на този процес. Днес интересът също е значителен ... -
ИЗСЛЕДВАНЕ НА РЕСУРСНАТА ЕФЕКТИВНОСТ НА БАНКИТЕ В БЪЛГАРИЯ
(АИ "Ценов", 2014)В студията се прави преглед на теоретичните постановки, свързани с банковата ефективност, и степента на изследване на разглежданата проблематика в специализираната литература. В разработката се предлага методика за оценяване ... -
ЕФЕКТ ОТ УСВОЯВАНЕТО НА ЕВРОПЕЙСКИ СРЕДСТВА ВЪРХУ БЪЛГАРСКИТЕ ПРЕДПРИЯТИЯ (2007-2013)
(АИ "Ценов", 2014)Краят на първия програмен период, по време на който бяха предоставяни европейски средства на българските предприятия, е вече факт. Ето защо възниква необходимостта от оценка на ефекта от тези средства за българския бизнес. ... -
ОПТИМИЗАЦИЯ НА ЛИКВИДНОСТТА В БЪЛГАРСКАТА БАНКОВА СИСТЕМА
(АИ "Ценов", 2014)Възникването на финансовата криза през 2008 година и последиците, които тя нанесе върху световните икономики, поставят на преден план проблема за гарантиране устойчивостта на търговските банки и възможността им да се справят ... -
АЛГОРИТЪМ ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ОРГАНИЗАЦИОННАТА ПРОМЯНА
(АИ "Ценов", 2014)Организационната промяна е сложен и необходим процес за голяма част от българските фирми, които са изправени пред предизвикателствата на пазарната конюнктура. Целта на настоящата разработка е да представи алгоритъм за ... -
ОСНОВНИ ПРОБЛЕМИ И ВЪЗМОЖНОСТИ ЗА РАЗВИТИЕТО НА МАЛКИЯ БИЗНЕС В БЪЛГАРИЯ (ПО ПРИМЕРА НА СЕВЕРОЗАПАДЕН И СЕВЕРЕН ЦЕНТРАЛЕН РАЙОН)
(АИ "Ценов", 2014)Чрез проведено анкетно проучване от автора през 2014 г. на малкия бизнес в Северозападен и Северен централен район на България се идентифицират основните проблеми, затрудняващи развитието им. Установяват се значителни ... -
ХАРМОНИЗАЦИЯ НА ДАНЪК ДОБАВЕНА СТОЙНОСТ В ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
(АИ "Ценов", 2014)Данъкът върху добавената стойност е един от на-всеобхватните данъци, което е и причина приходите, събирани чрез него да са толкова големи и той да е обект на много изследвания. В научния труд се изяснява историята на данъка, ... -
ЕМПИРИЧНИ ДОКАЗАТЕЛСТВА ЗА ДИНАМИКАТА НА БАНКОВОТО ПОТРЕБИТЕЛСКО КРЕДИТИРАНЕ В БЪЛГАРИЯ
(АИ "Ценов", 2014)Развитието на икономиката на България през последното десетилетие и навлизането на чужди капитали сред компаниите, предоставящи финансови услуги, са в основната на дълбоки трансформации в банковото кредитно посредничество ... -
МАКРОИКОНОМИЧЕСКИ ПРОМЕНИ В БЪЛГАРИЯ СЛЕД 1989 ГОДИНА И ОТРАЖЕНИЕТО ИМ ВЪРХУ ТРУДОВИЯ ПАЗАР
(АИ "Ценов", 2014)Макроикономическите промени в икономиката предизвикват съществени изменения на трудовия пазар в нашата страна. Спадът на заетостта в държавния сектор, противоречивите процеси в развитието на частния сектор, отрасловото ... -
ИЗСЛЕДВАНЕ ОБРАЩАЕМОСТТА НА СТОКОВИТЕ ЗАПАСИ В ТЪРГОВСКА ВЕРИГА
(АИ "Ценов", 2014)Всяка стопанска дейност поддържа обеми от стоки, материали, суровини, подготвителни елементи и др. В икономическите среди те се наричат наличности от стокови запаси. Значението им се определя от необходимостта за непрекъсваемост ... -
ПЕРСПЕКТИВИ ЗА ПЪРВИЧНО ПУБЛИЧНО ПРЕДЛАГАНЕ (IPO) ПРЕД ФУТБОЛНИТЕ КЛУБОВЕ В БЪЛГАРИЯ
(АИ "Ценов", 2014)Статията акцентира върху проблемите при оценяване на перспективите за първично публично предлагане (IPO) на футболните клубове в България като инструмент за набавяне на нужните им капитали за финансиране на инфраструктурни ...