Browsing Годишен алманах научни изследвания на докторанти by Title
Now showing items 48-67 of 454
-
ВЗАИМОЗАВИСИМОСТ МЕЖДУ ЗАСТАРЯВАНЕТО НА НАСЕЛЕНИЕТО И ФИНАНСОВОТО СЪСТОЯНИЕ НА ФОНД „ПЕНСИИ” В БЪЛГАРИЯ
(АИ "Ценов", 2015)Съвременното общество съществува в условия на несигурност. В този смисъл основна негова потребност е изграждане и функциониране на система, гарантираща социална сигурност. Съществена част от българската социалнозащитна ... -
ВЛИЯЕ ЛИ ЛОЯЛНОСТТА ВЪРХУ ПАЗАРНИЯ ДЯЛ И ПЕЧАЛБИТЕ НА КОМПАНИИТЕ?
(Tsenov Publishing House, 2018)Преоценката на стратегиите на фирмите във връзка с лоялността и инкорпорирането на явлението в моделите за оценка на пазарните позиции на компаниите се превръща в критично важен аспект за техния дългосрочен успех. Предвид ... -
Влияние и ефекти от преките чуждестранни инвестиции върху икономическия растеж
(Tsenov Publishing House, 2020)Преките чуждестранни инвестиции (ПЧИ) са ключов елемент на международната икономическа интеграция. Те създават стабилни и устойчиви взаимоотношения между икономиките, водят до повишаване на производителността на труда, ... -
ВЛИЯНИЕ НА АСИМЕТРИЧНАТА ИНФОРМАЦИЯ ВЪРХУ ДЕЙНОСТТА НА ЗАСТРАХОВАТЕЛНИТО ДРУЖЕСТВО
(АИ "Ценов", 2009) -
ВЛИЯНИЕ НА ИНФЛАЦИЯТА ВЪРХУ ФИНАНСОВОТО ПОВЕДЕНИЕ НА ДОМАКИНСТВАТА
(Tsenov Publishing House, 2018)В условията на пазарно стопанство инфлацията оказва влияние върху поведението на индивидите при вземане на финансови решения. В настоящата разработка се изследва промяната на Хармонизирания индекс на потребителските цени, ... -
Влияние на констатирани от приходната администрация нереални доставки върху облагането по реда на ЗКПО на кредитните институции
(Tsenov Publishing House, 2022)Настоящата статия има за цел да изследва механизмите за отказ на право на данъчен кредит по реда на ЗДДС, установено в резултат на последващ данъчен контрол (ревизия по ЗДДС) от страна на органа по приходите, и влиянието ... -
Влияние на пандемията COVID-19 върху цените на недвижимите имоти ‒ глобални свидетелства инационални особености
(Tsenov Publishing House, 2022)Недвижимите имоти са основен елемент от богатството. Независимо дали говорим за домакинства, фирми или правителство, недвижимата собственост е израз на способността да се спестява и инвестира. Между недвижимите имоти и ... -
Влияние на паралелния износ на лекарствени продукти върху пазара на лекарствени продукти в България
(Tsenov Publishing House, 2022)Паралелният износ на лекарствени продукти, заедно с поскъпването, ограничаването на производствения капацитет, а в някои случаи и спирането на производство им (особено в периода, последвал пандемията от COVID-19), както и ... -
Влияние на Програмата за развитие на селските райони върху туристическия бизнес в област Габрово за периода 2007-2013 година
(Tsenov Publishing House, 2020)Статията разглежда влиянието на Програмата за развитие на селските райони (ПРСР) в периода 2007 – 2013 година върху бизнеса в област Габрово и вчастност върху туристическия бизнес, като част от икономическото и социалнотo ... -
ВЛИЯНИЕ НА ПРОМЕНИТЕ В ОБЩИЯ РАЗПОЛАГАЕМ ДОХОД ВЪРХУ ДОМАКИНСКОТО ПОТРЕБЛЕНИЕ В БЪЛГАРИЯ
(АИ "Ценов", 2015)Между потреблението и доходите на домакинствата съществува устойчива зависимост. Потреблението зависи от много обективни и субективни фактори като: доходите, данъците, натрупаното богатство, очакванията за бъдещето, ... -
ВЛИЯНИЕ НА СВЕТОВНАТА ИКОНОМИЧЕСКА КРИЗА ВЪРХУ ВЪТРЕШНООТРАСЛОВАТА ТЪГОВИЯ НА БЪЛГАРИЯ СЪС СТРАНИТЕ ОТ ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
(АИ "Ценов", 2011)В настоящата разработка се изследва влиянието на световната икономическа криза върху външната търговия на България със страните от Европейския съюз. В теоретичен аспект се засягат въпросите за дефиниране на вътрешноотрасловата ... -
ВЛИЯНИЕ НА СИТУАЦИЯТА ВЪРХУ ПОВЕДЕНИЕТО НА ЧОВЕШКИЯ ФАКТОР
(Tsenov Publishing House, 2016)Управлението на човешкия фактор е управление на поведението му. В настоящето изследване се разглежда човешкото поведение и неговата еволюционна същност. Изяснени са основните фактори, които го определят, както и тяхната ... -
Влияние на факторите на микро- и макросредата върху кулинарния туризъм
(Tsenov Publishing House, 2020)Дългосрочното управление на кулинарния туризъм се базира на стратегическия анализ, който оценява влиянието на факторите на обкръжаващата среда. Този тип анализ позволява на организацията да формулира и прилага подходящи ... -
ВРЪЗКА НА СТРАТЕГИЧЕСКИТЕ ИНФОРМАЦИОННИ СИСТЕМИ С МЕНИДЖЪРСКАТА ДЕЙНОСТ
(АИ "Ценов", 2008) -
ВРЪЗКАТА МЕЖДУ ЕТАПИТЕ НА СЪЗДАВАНЕ НА БИЗНЕС СТРАТЕГИЯ И СИСТЕМАТА ОТ ЦЕЛИ В ОРГАНИЗАЦИЯТА
(АИ "Ценов", 2015)Целта на статията е да изследва процеса по създаване на бизнес стратегия в настоящия етап от развитие на пазарните взаимоотношения. Основната област на изследването е развитието на сравнителни конкурентни предимства чрез ... -
ВЪЗГЛЕДИ ОТНОСНО ИЗМЕНЕНИЕТО НА ФАКТОРИТЕ, ВЛИЯЕЩИ ВЪРХУ ДОМАКИНСКОТО ПОТРЕБЛЕНИЕ
(АИ "Ценов", 2009) -
ВЪЗДЕЙСТВИЕ НА ИНФОРМАЦИОННО-ТЕХНОЛОГИЧНИТЕ ПРОМЕНИ В УПРАВЛЕНИЕТО ВЪРХУ ПОВЕДЕНИЕТО НА ЧОВЕШКИТЕ РЕСУРСИ
(АИ "Ценов", 2011)Статията насочва вниманието към един нов вид промяна, характер- на за повечето съвременни компании - информационно-технологичната. Разкрива въздействието й върху поведението на човешките ресурси и върху управлението на ... -
Въздействие на консолидационните процеси върху ефективността на банковата дейност
(Tsenov Publishing House, 2021)Негативното отражение на глобалната финансова криза е причина за увеличаването на различни преструктурирания в банковия сектор както в световен мащаб, така и в Европа. Тези преструктурирания се намират в лицето на процесите ... -
Въздействие на пандемията от Covid-19 върху секторите в икономиката на страната
(Tsenov Publishing House, 2021)След десетилетие на икономически растеж и оптимизъм за продължителен стопански и социален възход светът се събуди в кошмара на бързо разпростираща се епидемия, скоро прераснала в глобална пандемия – коронавирусната инфекция, ... -
ВЪЗМОЖНОСТИ ЗА ИЗМЕРВАНЕ НА ИКОНОМИЧЕСКАТА ЕФЕКТИВНОСТ ОТ ИЗПОЛЗВАНЕ НА СОБСТВЕНИТЕ МАРКИ НА ТЪРГОВСКИТЕ ВЕРИГИ
(АИ "Ценов", 2015)В разработката се разглеждат основни постановки, свързани с установяване на резултатите от използване на собствени марки в дейността на търговските вериги. Извършва се същностна характеристика и се очертава взаимовръзката ...