dc.description.abstract | През последното десетилетие маркетингът започна да развива ново съдържание на своята парадигма, която се основава на преосмислянето на досегашните маркетингови постулати за идентифициране, изследване и решаване на проблемите на стопанския живот. Под влияние на революционните изменения в условията на бизнеса и обществото като цяло, все по-актуален става
интересът на бизнеса към човешките ценности и общественото благополучие. В
статията се разкрива логиката на еволюцията в маркетинговата парадигма на
бизнеса от продуктите и тяхната продажба (продуктоцентрична), през пазара,
представен от купувачите (пазарноцентрична), към човека, неговите ценности и
дух (човекоцентрична). Обсъждат се основните тези на исторически и логически
развилите се съдържателни аспекти на маркетинговата парадигма. Изследва се
новото съдържание на съвременната маркетингова парадигма, ориентирана към
отчитане на човешките ценности и дух, към повишаване на общественото благо-
състояние и сигурност. Показват се новите насоки на развитие на маркетинго-
вата концепция и маркетинговата система. Така на маркетинговия подход в уп-
равлението на бизнеса се придават нови концептуални, проблемни и инструмен-
тални измерения. | bg_BG |