АНАЛИЗ НА КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТТА НА ХОТЕЛИЕРСКИЯ БИЗНЕС
View/ Open
Date
2013Author
Колева, Росица
Цанова, Стела
Кушева, Галя
Koleva, Rositsa
Tsanova, Stela
Kusheva, Galya
Metadata
Show full item recordAbstract
Основополагащи в Стратегия „Европа 2020” и в Национална програма „България 2020” са въпросите, свързани с постигането на интелигентен и устойчив растеж. Той се свързва с изграждането на по-екологична и по-конкурентоспособна икономика, в която ресурсите се използват ефективно и екологосъобразно.В съответствие с идеите, предложени в тези програми, е интерпретирано взаимоотношението „качество – конкурентоспособност”. Търсенето на конкурентни предимства на туристическия продукт може да се подобри основно чрез преориентиране на стратегията на туристическите фирми към по-висок стандарт и покачествени услуги, диференциация на българския туристически продукт, развитие на алтернативни продукти с цел привличане на по-платежоспособни туристи и създаване на условия за интензивна конкуренция в бранша.В разработката са извършени практически изследвания на качеството на
туристическия продукт, на неговото отражение върху конкурентоспособността на
хотелиерски вериги, което в значителна степен илюстрира особеностите в разви-
тието на туристическия бизнес през периода 2007 – 2011 г. Abstract „Europe 2020” Strategy and „Bulgaria 2020” National Program’s underlying issues relate to smart and sustainable growth. It is associated with the creation of a greener and more competitive economy in which resources are used efficiently and environmentally-friendly. The relationship „quality-competitiveness” is interpreted in accordance with the ideas put forward in these programs The search for competitive advantages of a tourism product can be improved mainly through reorientation of the strategy of tourist companies to a higher standard and better services, differentiation of
the Bulgarian tourism product, development of alternative products to attract wealthy tourists and create conditions for intense competition in the industry.
The paper involves practical research on the quality of the tourism product, its
impact on the competitiveness of hotel chains, which illustrates the significant features in the development of tourism for the five-year period (2007-2011).