Показване на основна информация на публикация

dc.contributor.authorКръстевич, Тодор
dc.contributor.authorСмокова, Маруся
dc.contributor.authorKrastevich, Todor
dc.contributor.authorSmokova, Marusya
dc.date.accessioned2016-05-19T11:30:25Z
dc.date.available2016-05-19T11:30:25Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1312-3815
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10610/1657
dc.description.abstractОбект на настоящото изследване е потребителският избор на пакетни телекомуникационни услуги, а предмет – възможностите за неговото обясняване и предсказване на базата на меню базирани изборни модели. В студията се демонстрира как с помощта на интерактивен уеббазиран конджойнт алгоритъм, условен мултиномиален логит модел и йерархична бейсова регресия могат да бъдат оценени частните оценки за полезност на основните компоненти на цифрови телекомуникационни услуги за дома. На базата на емпиричните оценки на предпочитанията се съставя аналитичен симулационен модел за предиктивен анализ на структурата на търсенето при алтернативни сценарии. Целта е да се предложат и демонстрират някои възможности за оптимално планиране на продуктовия микс от пакетни предложения, които да съответстват на очакванията и на готовността за плащане на реалните и потенциалните потребители. This study explores consumer choice of bundled telecommunications services and empirically investigates some new possibilities of menu-based choice models for explaining and predicting the share of preferences. It demonstrates how to use menubased conjoint analysis, aggregate multinomial logit and hierarchical Bayes models in order to estimate part-worth utilities of attributes and price levels of digital telecommunications services for home users. A spreadsheet-based analytical simulation model for predictive analysis of the demand structure for alternative scenarios is composed based on empirical estimates of preferences. Our research purpose is to offer and demonstrate opportunities for optimal planning of product bundles that match the actual and potential customers’ expectations and willingness to pay.bg_BG
dc.publisherАИ "Ценов"bg_BG
dc.relation.ispartofseries19;5
dc.subjectменю базиран конджойнт анализbg_BG
dc.subjectмултиномиален логит моделbg_BG
dc.subjectйерархична бейсова регресияbg_BG
dc.subjectпакетни телекомуникационни услугиbg_BG
dc.subjectпредиктивен анализbg_BG
dc.subjectmenu-based conjoint analysisbg_BG
dc.subjectmultinomial logit modelbg_BG
dc.subjectbundled telecommunications servicesbg_BG
dc.subjectpredictive analysisbg_BG
dc.subjecthierarchical Bayes modelbg_BG
dc.titleПРЕДИКТИВЕН АНАЛИЗ НА ТЪРСЕНЕТО НА ПАКЕТНИ ТЕЛЕКОМУНИКАЦИОННИ УСЛУГИ С ДИСКРЕТНИ ИЗБОРНИ МОДЕЛИbg_BG
dc.title.alternativePREDICTING DEMAND OF BUNDLED TELECOMMUNICATIONS SERVICES USING DISCRETE CHOICE-BASED MODELSbg_BG
dc.typeArticlebg_BG


Файлове в тази публикация

Thumbnail

Тази публикация се показва в следните колекции

Показване на основна информация на публикация