Show simple item record

dc.contributor.authorДенева, Анета
dc.contributor.authorСирашки, Христо
dc.contributor.authorПантелеева, Искра
dc.contributor.authorАтанасова, Христина
dc.contributor.authorЙорданова, Елена
dc.contributor.authorАнгелова, Румяна
dc.contributor.authorПетрова, Йоана
dc.contributor.authorВакинова-Петрова, Мариела
dc.contributor.authorКостов, Ивайло
dc.contributor.authorПанталеев, Пламен
dc.contributor.authorDeneva, Aneta
dc.contributor.authorSirashki, Hristo
dc.contributor.authorPanteleeva, Iskra
dc.contributor.authorAtanasova, Hristina
dc.contributor.authorYordanova, Elena
dc.contributor.authorAngelova, Rumyana
dc.contributor.authorPetrova, Yoana
dc.contributor.authorVakinova-Petrova, Mariela
dc.contributor.authorKostov, Ivaylo
dc.contributor.authorPantaleev, Plamen
dc.date.accessioned2016-05-20T12:39:53Z
dc.date.available2016-05-20T12:39:53Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1312-3815
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10610/1801
dc.description.abstractЦелта на студията е да се дефинират основните теоретико-емпирични аспекти на съвременните форми за съвместен бизнес в България. В тази връзка са поставени няколко задачи: да се проучи състоянието на действащата нормативна уредба по отношение на тези форми; да се идентифицират основните пречки за тяхното по-широко разпространение и да се предложат идеи за последващо развитие и ефективно прилагане. Научноизследователската теза, която се защитава, е, че българските предприемачи са конкурентни спрямо световните компании и могат да наложат своите марки и ноу-хау, а навлизането на световни франчайз вериги, изграждането на съвременни клъстери и съвместни предприятия в България биха помогнали за популяризирането на предимствата на тези бизнес модели. Въз основа на изследването са постигнати следните основни резултати: теоретично са обобщени концептуални постановки за съвременните форми за съвместен бизнес, отграничени са основните съвременни форми за съвместен бизнес в България и нормативната рамка за тяхното функциониране, направени са препоръки относно възможностите за по-широко приложение на съвременните форми за съвместен бизнес. The aim of the study is to define the basic theoretical and empirical aspects of the modern forms of joint ventures in Bulgaria. The authors have set several tasks: to study the status of the current legislation regarding these forms; to identify the main obstacles to their wider occurrence; and to offer ideas for their further development and effective implementation. The research thesis that is defended is that Bulgarian entrepreneurs are competitive with global companies and can establish their brands and know-how, and the advent of global franchise chains, the building of modern clusters and joint ventures in Bulgaria would help to promote the advantages of these business models. Based on the study the following key results are achieved: the conceptual formulations of the modern forms of joint ventures are theoretically summarized, the major modern forms for joint ventures in Bulgaria and the regulatory framework for their operation are highlighted and recommendations are made regarding the opportunities for wider application of the modern forms of joint ventures.bg_BG
dc.publisherАИ "Ценов"bg_BG
dc.relation.ispartofseries23;1
dc.subjectикономикаbg_BG
dc.subjectсъвместен бизнесbg_BG
dc.subjectорганизационни формиbg_BG
dc.subjecteconomybg_BG
dc.subjectjoint venturebg_BG
dc.subjectregulationsbg_BG
dc.titleСЪВРЕМЕННИ ФОРМИ ЗА СЪВМЕСТЕН БИЗНЕСbg_BG
dc.title.alternativeMODERN FORMS OF JOINT VENTURESbg_BG
dc.typeArticlebg_BG


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record