• English
    • български
  • English 
    • English
    • български
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Статии
  • Списание "Диалог"
  • View Item
  •   Home
  • Статии
  • Списание "Диалог"
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

ПРОДУКТОВО-ОРИЕНТИРАНОТО БЕНЧМАРКИНГ ИЗСЛЕДВАНЕ

Thumbnail
View/Open
DialogueBook3bul2008_1_26.pdf (324.8Kb)
Date
2008
Author
ЧИПРИЯНОВ, Михаил
Metadata
Show full item record
Abstract
Като метод за стратегически изследвания и решения, бенчмаркингът спомага за определяне на най-добрите практики в различни компании и за проучване на ключовите фактори, спомогнали за тяхното достигане. На тази база най-значимите постижения от другите се внедряват в собствената организация. Специално продуктово-ориентираният бенчмаркинг съдейства за изследване на най-важните фактори за пазарния успех на предлаганите продукти. Подпомага се изработването на мениджърски решения относно провежданата продуктова политика и така се стимулира създаването на продуктово качество от най-голяма величина и увеличаване на продуктовата стойност за клиентите. As a method for strategic research and decisions, benchmarking contributes to determining the best practices in different companies and to understanding the key factors promoting their success. To that end, the most significant achievements of others are introduced to the organization. Product benchmarking especially contributes to finding the most important factors for success in the supply market. This supports the elaboration of management decisions concerning implementing product policies and, thereby, stimulating the creation of the best product quality and increasing product value for the customers.
URI
http://hdl.handle.net/10610/2127
Collections
  • Списание "Диалог"

Contact Us | Send Feedback
 

 

Browse

All of DSpaceSections & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Contact Us | Send Feedback