Показване на основна информация на публикация
ZUM PATHOS VON WÖRTERN IN DER DEUTSCHEN KULTURGESCHICHTE
dc.contributor.author | Везиров, Венцислав | |
dc.date.accessioned | 2016-06-13T06:59:31Z | |
dc.date.available | 2016-06-13T06:59:31Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.issn | 1311-9206 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10610/2425 | |
dc.description.abstract | В културната история на всяка страна има „гранични” (по Ясперс) ситуации, в които оцеляването зависи понякога от, на пръв поглед, елементарни неща. Патосът е едно от тях. Той е възвишена страст, но е и болка и страдание. В изкуството и литературата е както естествен, така и фалшив, а когато се преекспонира, преминава в патология. Това се наблюдава в културите, които наричам компилаторски. Такива са културите в режими – тоталитарни, фашистки, националсоциалистически. Достатъчно е да разгледаме архитектурните планове на Шпеер за нова имперска столица, за да видим в реалност този търсен патос. Патосът може да е неосъзнаван, например лозунгът, познат от митингите: „Ние сме народът” е патетична формула от Френската Революция, но е удобен и днес, защото превръща индивида в маса, където всички сме едно, анонимни и най-вече безотговорни! | bg_BG |
dc.language.iso | de | bg_BG |
dc.publisher | АИ "Ценов" | bg_BG |
dc.subject | патос | bg_BG |
dc.subject | патология | bg_BG |
dc.subject | културна история | bg_BG |
dc.subject | гранична ситуация | bg_BG |
dc.subject | маси | bg_BG |
dc.title | ZUM PATHOS VON WÖRTERN IN DER DEUTSCHEN KULTURGESCHICHTE | bg_BG |
dc.type | Article | bg_BG |