• English
    • български
  • English 
    • English
    • български
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Студии
  • Годишен алманах научни изследвания на докторанти
  • View Item
  •   Home
  • Студии
  • Годишен алманах научни изследвания на докторанти
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

КОНЦЕПТУАЛНИ ПРОБЛЕМИ ПРИ ДЕФИНИРАНЕТО НА ГЛОБАЛНО СЪЗДАДЕНИТЕ ФИРМИ

Thumbnail
View/Open
190_split_9_2015.swf (1.260Mb)
Date
2015
Author
Михайлова, Маргарита
Mihaylova, Margarita
Metadata
Show full item record
Abstract
Глобално създадените фирми са предмет на научно изследване вече трето десетилетие, а все още не разполагаме нито с единна дефиниция, нито с общоприета методика за тяхното идентифициране. Като разглежда еквивалентността на обема и съдържанието на понятията „глобално създадени фирми“ и „международни нови предприятия“, настоящата студия концептуализира глобално създадените фирми като: млади малки и средни предприятия, които се създават с цел извършване на международна дейност и извличат значителна част от своите приходи от международни продажби. На базата на обзор на съществуващата литература по отношение на критериите степен на интернационализация, пазарен обхват и скорост на интернационализация, тя подкрепя тезата за необходимост от прилагане на строго ограничителни критерии, които да отсеят онези фирми, които действително отговарят на формулираната теоретична рамка. We have already overstepped the threshold of the third decade of research on born globals, but we still dispose of neither a uniform definition, nor unambiguous methods for their identification. The present paper analyses the equivalence of the scope and the content of the concepts „born global firms” and „international new ventures“, thus conceptualizing the born global firms as: young small or medium-sized companies, established with the purpose to perform international activity and which derive a significant portion of their revenue from international sales. Based on a review of the extant literature on the criteria degree of internationalization, market scope and speed of internationalization, it argues for the need to implement strict demarcation criteria to screen out those companies that actually fulfill the theoretical framework.
URI
http://hdl.handle.net/10610/2696
Collections
  • Годишен алманах научни изследвания на докторанти

Contact Us | Send Feedback
 

 

Browse

All of DSpaceSections & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Contact Us | Send Feedback