• English
    • български
  • English 
    • English
    • български
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Студии
  • Годишен алманах научни изследвания на докторанти
  • View Item
  •   Home
  • Студии
  • Годишен алманах научни изследвания на докторанти
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

ЦИВИЛИЗАЦИОННОТО РАЗСЛОЯВАНЕ НА ОБЩЕСТВОТО И МИГРАЦИЯТА В БЪЛГАРИЯ

Thumbnail
View/Open
430_split_9_2015.swf (556.1Kb)
Date
2015
Author
Димитрова-Монева, Ивелина
Dimitrova-Moneva, Ivelina
Metadata
Show full item record
Abstract
Цивилизационното разслояване на обществото се определя по признаците възраст, образование, доходи, икономическа активност и други. Вследствие на това се образуват социални групи, които показват различна склонност към трудова мобилност. В настоящата разработка е изяснена същността и теоретичните концепции за цивилизационното разслояване на обществото. Представени са цивилизационните слоеве и е направена съпоставка с вълните на Алвин Тофлър. Изследвана е зависимостта между безработицата по възрастови групи и дела на тези групи в общата миграция на България. Разслояването по образователен признак влияе в голяма степен върху социалното положение на съответната група и линията на бедността при нея. Доказано е, че лицата с по-високо образователно равнище (висше и средно образование) попадат над линията на бедност, а под нея попадат лицата с начално и основно образование.The civil stratification of the society is defined by age, education, income, economic activity and other indications. As a result different social groups are made and thus they show different tendency to labour mobility. The present study shows the essence and the theoretical concepts of the civil stratification of the society. The civil layers are presented and compared to Alvin Toffler’s waves. The dependency between the unemployment of different age groups and their share in the common migration of Bulgaria is researched. To a great extent the educational stratification affects the social status of the respective group and its poverty threshold. It is proved that people with higher educational level (higher or secondary education) are above the poverty threshold while the ones with primary or elementary education are below it.
URI
http://hdl.handle.net/10610/2704
Collections
  • Годишен алманах научни изследвания на докторанти

Contact Us | Send Feedback
 

 

Browse

All of DSpaceSections & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Contact Us | Send Feedback