Show simple item record

dc.contributor.authorРусенов, Георги
dc.contributor.authorRusenov, Georgi
dc.date.accessioned2016-06-21T08:45:06Z
dc.date.available2016-06-21T08:45:06Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1313-6542
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10610/2740
dc.description.abstractЦелта на статията е да изследва процеса по създаване на бизнес стратегия в настоящия етап от развитие на пазарните взаимоотношения. Основната област на изследването е развитието на сравнителни конкурентни предимства чрез бизнес стратегия във фирма от сектора на производството и търговията. Задачите, които са залегнали в разработката, са: разкриване на мотивите и изискванията при формулиране на фирмената мисия; определяне на значимостта на организационните цели и интегрирането им в бизнес стратегията; анализ на условията и базовите етапи при създаване на определена бизнес стратегия. The purpose of this article is to explore the process of creating a competitive corporate strategy at this stage of development of market relations. The field of research is the development of comparative competitive advantage through a business strategy in a company in the sector of production and trade. The tasks of the study are: Revealing the reasons and the requirements in formulating corporate mission; Determination of the importance of organizational objectives and their integration into the business strategy; Analysis of the conditions and the basic steps in creating a specific business strategy. The thesis statement of the paper is: The process of creating of a business strategy follows a certain cycle. Conclusions: Every business strategy is the way which company wants to fulfil its mission. The strategies cannot be separated from the common and the private organizational goals. The aim of every business strategy is to rise the competitiveness of the company. The business strategy is guide which shows the way of reaching of the set future results in a particular field of the activity of the company.bg_BG
dc.publisherАИ "Ценов"bg_BG
dc.relation.ispartofseries10;22
dc.subjectмисияbg_BG
dc.subjectстратегически целиbg_BG
dc.subjectбизнес стратегияbg_BG
dc.subjectmissionbg_BG
dc.subjectstrategic goalsbg_BG
dc.subjectbusiness strategybg_BG
dc.titleВРЪЗКАТА МЕЖДУ ЕТАПИТЕ НА СЪЗДАВАНЕ НА БИЗНЕС СТРАТЕГИЯ И СИСТЕМАТА ОТ ЦЕЛИ В ОРГАНИЗАЦИЯТАbg_BG
dc.title.alternativeTHE RELATIONSHIP BETWEEN THE STAGES OF DEVELOPMENT OF BUSINESS STRATEGY AND THE SYSTEM OF GOALS IN THE ORGANIZATIONbg_BG
dc.typeArticlebg_BG


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record