Show simple item record

dc.contributor.authorИлиев, Драгомир
dc.contributor.authorИлиева, Даниела
dc.date.accessioned2016-06-24T11:00:05Z
dc.date.available2016-06-24T11:00:05Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn0323-9004
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10610/2878
dc.description.abstractСлед шейсет години на интеграция идеята за Обединена Европа е поставена на изпитание. Целта на статията е да постави на дис- кусия достижимата степен на интеграция между страните членки. През призмата на трите школи за регионална интеграция, неолиберални модели, дирижистка школа и структурализъм, е оценена постигната до момента интеграция на Европейския съюз. Предложено е ново деление на интеграционните форми: техническа и съществена интеграция. Техническата интеграция е екзогенна по своята същност и се отнася до обектите на интеграция, докато съществената интеграция е ендогенна и се отнася до субектите на интеграция. Поставен е акцент върху културните различия в ЕС, като фактор, стоящ в основата на съществената интеграция.bg_BG
dc.publisherАИ "Ценов"bg_BG
dc.relation.ispartofseries3;3
dc.subjectЕвропейски съюзbg_BG
dc.subjectинтеграцияbg_BG
dc.subjectкултурни различияbg_BG
dc.titleВЛИЯНИЕТО НА КУЛТУРНАТА ХЕТЕРОГЕННОСТ ВЪРХУ ЕВРОПЕЙСКИЯ ИНТЕГРАЦИОНЕН ПРОЦЕСbg_BG
dc.typeArticlebg_BG


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record