Международна научна конференция "Икономическо благосъстояние чрез споделяне на знания": Recent submissions
Now showing items 41-60 of 162
-
СТРУКТУРНИ ПРОМЕНИ В БЪЛГАРСКИЯ ЛОЗАРСКИ СЕКТОР
(АИ "Ценов", 2016)Лозарството е традиционно значим подотрасъл в националната икономика на България. Развитието му в хронологичен план се характеризира със силно изразена динамика, като се редуват спадове и умерен възход в производствения ... -
ВЛИЯНИЕ НА ПРОИЗВОДСТВЕНИТЕ ФАКТОРИ И ИЗБОР НА МОДЕЛ
(АИ "Ценов", 2016)Статията дискутира проблемите при избор на модел и последиците от този избор за оптимизацията на производствения процес. С експериментални данни са получени два модела, които са оценени от статистическа и технологична ... -
УСТОЙЧИВО РАЗВИТИЕ НА ЗЕМЕДЕЛИЕТО ЧРЕЗ ПРИЛОЖЕНИЕ НА ИНТЕГРИРАНИ ПОДХОДИ ЗА ТРАНСФЕР НА ЗНАНИЯ И ИНОВАЦИИ
(АИ "Ценов", 2016)Докладът анализира значението на придобиването и разпространението на знания и трансфера на иновации за развитието на земеделския и хранителния сектор в съвременната динамична среда, характеризираща се с разнообразни ... -
VALUE OF DUE DILIGENCE IN THE ENTERPRISE'S RESTRUCTURING PROCESS
(АИ "Ценов", 2016)Due diligence is one of the important elements of the enterprise restructuring process. Due diligence is conducted at the beginning of the restructuring process to collect data for restructuring of the company. Based on ... -
ВЪЗМОЖНОСТИ ЗА ФИНАНСИРАНЕ РАЗВИТИЕТО НА ЗЕЛЕНИ РАБОТНИ МЕСТА В НАШАТА СТРАНА ЧРЕЗ ЕВРОПЕЙСКИТЕ ОПЕРАТИВНИ ПРОГРАМИ ЗА ПЕРИОДА 2014-2020 ГОДИНА
(АИ "Ценов", 2016)Целта на доклада е чрез дефиниране същността на зелените работни места да се разкрият възможностите за финансиране на тяхното развитие в нашата страна чрез използване на европейските оперативни програми за периода 2014-2020 ... -
ИКОНОМИЧЕСКИ АСПЕКТИ НА ИЗПОЛЗВАНЕТО НА API УСЛУГИТЕ
(АИ "Ценов", 2016)Монолитната инфраструктура и приложения, които са обслужвали бизнеса през последните няколко десетилетия се заменят от нов бизнес модел, който се базира на разпределени модулни услуги - API. Те се базират на малки, независими, ... -
ОЦЕНКА И АНАЛИЗ НА РЕШЕНИЯ С ВЕРОЯТНОСТИ
(АИ "Ценов", 2016)Управлението е сложен процес, протичащ в постоянно променящи се условия и фактори, за организиране и реализиране на множество дейности. Управленското решение предполага избор от много варианти и се взема в условията на ... -
ОРГАНИЗИРАНЕТО НА МАРКЕТИНГА КАТО ФАКТОР ЗА РАСТЕЖ В СЕКТОР „УСЛУГИ”
(АИ "Ценов", 2016)С навлизането на услугите в живота на крайноте и бизнес потребителите все повече на преден план излиза въпроса за организация на маркетинговата дейност на тези фирми. Традиционното разбиране, което се наблюдава в голямата ... -
РОЛЯ НА АГРАРНИЯ СЕКТОР ЗА ПОСТИГАНЕ НА ПРОДОВОЛСТВЕНА СИГУРНОСТ
(АИ "Ценов", 2016)Стратегически важният аграрен сектор е изправен пред непрекъснати предизвикателства. Те са свързани с по-високите изисквания на обществото за здравословни храни, опазване на селските райони, гарантиране производството на ... -
ПОДХОДИ КЪМ УСТОЙЧИВОСТТА НА ТЪРГОВСКИЯ АСОРТИМЕНТ
(АИ "Ценов", 2016)В процеса на изследване на същността и ролята на решенията за устойчиво развитие на търговския асортимент се открояват редица въпроси, представляващи не само теоретичен, но и практически проблем. Устойчивостта се превръща ... -
СОЦИАЛНО-ИКОНОМИЧЕСКИ ПОСЛЕДИЦИ ОТ ПРЕСТРУКТУРИРАНЕТО НА АГРАРНИЯ СЕКТОР
(АИ "Ценов", 2016)Процесът на трансформация на аграрния сектор и провежданите политики в периода на подготовка и членството на страната в Европейския съюз, оказаха определящо влияние върху неговата отраслова, продуктова и организационна ... -
АНАЛИЗ НА КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТТА НА БИЗНЕСА ЧРЕЗ ИЗПОЛЗВАНЕ НА BSC
(АИ "Ценов", 2016)В доклада се разглежда същността на „Балансираната система от показатели за ефективност” - BSc, като философия, стратегическа рамка и инструмент за управление на бизнеса. Акцентира се на причинно-следствените връзки между ... -
МЕСТНИТЕ ИНИЦИАТИВНИ ГРУПИ ЗА РАЗВИТИЕ НА СЕЛСКАТА ИКОНОМИКА
(АИ "Ценов", 2016)Местните инициативни групи (МИГ) разработват специфични стратегии в които включват дейности, съобразно регионалните особености и нуждите на местното население. Те са свързани с подобряване на конкурентоспособността на ... -
МАРКЕТИНГОВА ПЕРСПЕКТИВА ЗА ДОБАВЕНА РЕАЛНОСТ (AUGMENTED REALITY): В ТЪРСЕНЕ НА НОВИ ВЪЗМОЖНОСТИ...
(АИ "Ценов", 2016)В резултат от навлизането на новите технологии, мобилните приложения, в частност, през последните няколко години се променя подходът за комуникация на компаниите, респ. брандовете,с клиентите. Освен качествoто на брандирания ... -
МЕСТНИТЕ ИНИЦИАТИВНИ ГРУПИ КАТО ДВИГАТЕЛИ ЗА РАЗВИТИЕ НА СЕЛСКИТЕ РАЙОНИ
(АИ "Ценов", 2016)Местните инициативни групи (МИГ) са нова форма на публично-частно партньорство в нашата страна. Създадени в условията на Общата селскостопанска политика на ЕС, те се превръщат в динамизиращ фактор на развитието на селските ... -
БЪЛГАРСКОТО ЗЕМЕДЕЛИЕ И ЧЛЕНСТВОТО В ЕС: ПЪРВИ РЕЗУЛТАТИ
(АИ "Ценов", 2016) -
СТРАТЕГИЧЕСКА РАМКА ЗА ПРОСТРАНСТВЕНО ПЛАНИРАНЕ В БЪЛГАРИЯ
(АИ "Ценов", 2016)Прилаганите системи за пространствено развитие във всяка държава следват установени практики, традиции, които произтичат от социално-икономическата, политическата и културната специфики на съответната страна. Европейската ... -
КОНКУРЕНЦИЯ И КОНКУРЕНТНА СРЕДА НА ЕЛЕКТРОЕНЕРГИЙНИ Я ПАЗАР В ЕС
(АИ "Ценов", 2016)Стартиралата в началото на 1996 г. реформа за въвеждане на конкуренция на пазарите на електроенергия на страните-членки на ЕС се сблъсква със сериозни проблеми. Между страните се наблюдават големи различия по отношение на ... -
УПРАВЛЕНИЕ НА ПРОЕКТИ ВЪВ ВОДНИЯ СЕКТОР - ДОБРИ ПРАКТИКИ
(АИ "Ценов", 2016)Проучването на световно и европейско равнище по отношение на моделите за управление на водите и моделите за управление на проекти, свързани с тях показва, че съществува голямо многообразие. Целта на доклада е да се оценят ... -
ПОДХОДИ ПРИ ИЗМЕРВАНЕ СТЕПЕНТА НА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ОЧАКВАНИЯТА КЪМ ПРОДУКТА ПРИ ИЗСЛЕДВАНЕ НА ПОТРЕБИТЕЛСКАТА УДОВЛЕТВОРЕНОСТ
(АИ "Ценов", 2016)Изследването и моделирането на потребителската удовлетвореност изисква установяване на степента на съответствие между предварително наличните в съзнанието на потребителите очаквания с действителния опит с продукта. Настоящият ...