Browsing Статии by Title
Now showing items 780-799 of 2677
-
ВАЛУТНОТО ТАРГЕТИРАНЕ И ИКОНОМИЧЕСКАТА СТАБИЛИЗАЦИЯ – ИЗБОРЪТ НА БЪЛГАРИЯ
(АИ "Ценов", 2008) -
Вариантни модели за оценяване зоната на обслужване на купувачите.
(АИ "Ценов", Свищов, 2000) -
ВЕНДИНГ БИЗНЕСЪТ В БЪЛГАРИЯ – ВЪЗМОЖНОСТИ И ПРОБЛЕМИ
(АИ "Ценов", 2009)В настоящата разработка се разглеждат някои проблеми, свързани с автоматизираните самопродаващи вендинг устройства. Разкриват се предимствата на самообслужването чрез търговски автомати, ограниченията на решението за ... -
ВЕРОЯТНОСТНИ МЕТОДИ ЗА ОЦЕНКА НА ФИНАНСОВИТЕ РИСКОВЕ ЗА СТОПАНСКИЯ СУБЕКТ
(Tsenov Publishing House, 2018)В статията се разглежда методиката за оценяване нивото на риска в процеса на управление на финансовата дейност на предприятието. Предложената методика позволява да се оцени влиянието на рисковите фактори върху ефективността ... -
ВЕРТИКАЛЕН ФИСКАЛЕН ДИСБАЛАНС В БЪЛГАРИЯ В ПЕРИОДА 2003-2017г.
(Tsenov Publishing House, 2019)Целта на настоящето изследване е да се проследят тенденциите в изменението на вертикалния фискален дисбаланс в България, като се обособи приносът на приходната и разходната децентрализация за това изменение и се отчетат ... -
ВЕРТИКАЛЕН ФИСКАЛЕН ДИСБАЛАНС В БЪЛГАРИЯ В ПЕРИОДА 2003-2017г.
(Tsenov Publishing House, 2019)Целта на настоящето изследване е да се проследят тенденциите в изменението на вертикалния фискален дисбаланс в България, като се обособи приносът на приходната и разходната децентрализация за това изменение и се отчетат ... -
Взаимодействие между безработица/заетост, работна заплата и инфлация.
(АИ "Ценов", Свищов, 2007) -
Взаимодействието между макроикономическите системи и формирането на миграционни нагласи в населението.
(АИ "Ценов", Свищов, 2006) -
Взаимоотношения на банката с конкурентите.
(АИ "Ценов", Свищов, 2001) -
ВИДОВЕ ЙЕРАРХИЧНИ СТРУКТУРИ И УПРАВЛЕНСКИ РАЗХОДИ НА ИНОВАТИВНАТА СИСТЕМА В ПРЕДПРИЯТИЕТО
(АИ "Ценов", 2014)В статията се предлага нов подход към класифицирането на управленските структури в иновационната система на промишленото предприятие. На основата на анализ на литературни източници е аргументирана необходимостта от съставянето ... -
Виртуализирането на бизнесорганизациите – концептуална мярка на едно мениджърско предизвикателство.
(АИ "Ценов", Свищов, 1996) -
ВИРТУАЛНОСТ НА ФИКТИВНИЯ КАПИТАЛ В СЪВРЕМЕННИТЕ УСЛОВИЯ
(АИ "Ценов", 2016)В статията се обсъжда „финансиализацията“- процесът на преобразуване на финансовия капитал във фиктивен и виртуален капитал и отделянето му от реалния производствен сектор. Отбелязва се огромният му растеж във финансовия ... -
ВИСШЕТО ОБРАЗОВАНИЕ В БЪЛГАРИЯ И ИКОНОМИЧЕСКИТЕ ДЕТЕРМИНАНТИ НА ХХІ ВЕК
(АИ "Ценов", 2009)Представеният материал разглежда основните промени в икономиката, появили се вследствие глобализацията и тяхното влияние върху системата на висшето образование. Висшето образование се приема като комплекс, който има водеща ... -
ВИСШЕТО УЧИЛИЩЕ: ВРЪЗКИТЕ С ОБЩЕСТВЕНОСТТА И МЕЖДУИНСТИТУЦИОНАЛНИТЕ ОТНОШЕНИЯ
(АИ "Ценов", 2005) -
ВИТГЕНЩАЙН ЗА СЛЕДВАНЕТО НА ПРАВИЛО
(АИ "Ценов", 2002)Основна цел на тази работа е да хвърли нова светлина върху Витгенщайновия аргумент за следването на правило. На първо място тя се опитва да покаже, че той е основния аргумент на късния Витгенщайн срещу метафизиката.По-конкретно ... -
ВЛАСТ - ПОВЕДЕНИЕ И СЕБЕДОКАЗВАНЕ НА МЕНИДЖЪРА
(АИ "Ценов", 2007)В статията се разглежда връзката поведение – себедоказване. По - конкретно се анализират вариантите за позитивно и негативно личностно и длъжностно себедоказване. Правят се изводи за връзката между тях. -
ВЛАСТ И ПОВЕДЕНИЕ НА ЧОВЕШКИЯ ФАКТОР В УПРАВЛЕНИЕТО
(АИ "Ценов", 2012)В студията се изследва властта като инструмент за поведенческо въздействие в управлението. Разгледани са основните възгледи за власт, нейните типове и форми. Отразени са по-важните особености на децентрализацията и ... -
Власт и устойчивост на управленския процес.
(АИ "Ценов", Свищов, 2003) -
ВЛАСТТА МЕЖДУ ЗНАНИЕТО И КОНФОРМИЗМА
(АИ "Ценов", 2013)Статията е посветена на феномена „власт”. В началото се разсъждава за властта, най-общо, като за „целенасочено въздействие върху хора”. След това се поставя акцент върху знанието като единствен източник на високо-качествена ... -
Властта на мениджъра.
(АИ "Ценов", Свищов, 1994)