Статии: Recent submissions
Показване на публикации 1761-1780 от 2720
-
ФИНАНСОВ АНАЛИЗ НА РЕШЕНИЕТО ЗА ПРЕКРАТЯВАНЕ НА СТОПАНСКО ПРЕДПРИЯТИЕ
(АИ "Ценов", 2012)В рамките на хилядолетна еволюция са се утвърдили правила за възникване и прекратяване на предприятия. Те са гаранция за постигане целите на заинтересованите от тях групи, свеждащи се до максимизиране на нетните им парични ... -
AN OUTLINE OF HARD AND SOFT PARTNERSHIPS IN INTERNATIONAL BUSINESS
(АИ "Ценов", 2014)This research is in two sections. The first promotes the possible types of partnerships and emphasis is placed on business relations. It also introduces the phenomenon of a ТРР (Trans-Pacific Partnership). It defines the ... -
CHARACTERISTICS OF THE MARKET BEHAVIOUR OF BULGARIAN INDUSTRIAL ENTERPRISES
(АИ "Ценов", 2014)Due to the complex and dynamic situation in commodities markets, Bulgarian industrial enterprises need to apply more flexible and efficient approaches in order to adapt promptly to contemporary challenges. Industrial ... -
МАРКЕТИНГ НА КОНЦЕПЦИЯТА „ИНТЕГРАЛНА СВЪРЗАНОСТ” В ДОЛНОДУНАВСКИЯ МАКРОРЕГИОН
(АИ "Ценов", 2011)В настоящата статия разглеждаме проблеми, свързани с отношенията:„Развитие на Долнодунавския макрорегион (ДДМР) – Дунавската стратегия на Европейския съюз” – „Развитие на Единния европейски пазар”. Подчертава се обстоятелството, ... -
ПРИЛОЖЕНИЕ НА МЕТОДА CSR ПРИ ИЗСЛЕДВАНЕТО И УПРАВЛЕНИЕТО НА БИЗНЕС КРИЗИ
(АИ "Ценов", 2012)Изследователският интерес в статията е насочен върху един сравнително нов и непопулярен все още у нас метод - Рейтинг на конкурентните сили (CSR) и върху особеностите на неговото приложението при управлението на бизнес ... -
ЕВОЛЮЦИЯ НА ПАРАДИГМАТА НА МАРКЕТИНГА
(АИ "Ценов", 2013)През последното десетилетие маркетингът започна да развива ново съдържание на своята парадигма, която се основава на преосмислянето на досегашните маркетингови постулати за идентифициране, изследване и решаване на проблемите ... -
ISSUES OF CORPORATE CAPITAL OPTIMISATION IN BULGARIA
(АИ "Ценов", 2014)The aim of this article is to test a methodology for the optimisation of capital structure in Bulgarian companies, adapted for Bulgarian conditions, on the basis of fundamental company indicators and stock exchange rates ... -
TYPES OF HIERARCHICAL STRUCTURES AND MANAGEMENT EXPENDITURES FOR INNOVATIVE SYSTEMS IN ENTERPRISES
(АИ "Ценов", 2014)This article proposes a new approach to the classification of management structures and costs in the innovation system of an industrial plant. The need for the establishment of a new classification of the types of management ... -
AN ANALYSIS OF THE POSSIBILITIES FOR THE DEVELOPMENT OF INFORMATION SYSTEMS IN COMPANIES AND ORGANISATIONS
(АИ "Ценов", 2013)The development of information systems requires a lot more than implementing a particular technology or finding an information solution. What are also necessary is a deep strategic approach and an analysis of the possibilities ... -
КОНСТРУИРАНЕ НА РЕЖИМИТЕ ЗА ФИНАНСИРАНЕ РАЗВИТИЕТО НА МАЛКИЯ БИЗНЕС В УСЛОВИЯТА НА НОВА ИНДУСТРИАЛНА ПОЛИТИКА
(АИ "Ценов", 2012)В статията се изследват проблемите, свързани с източника на финансиране на икономическите реформи в съвременна Украйна. Приоритетен сегмент в това отношение е малкият и среден бизнес Изтъква се, че при взаимоотношенията ... -
ДУНАВСКАТА СТРАТЕГИЯ (2011 – 2020 г.) И НЕЙНИТЕ ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА
(АИ "Ценов", 2011) -
APPLIED ASPECTS OF ACCOUNTING BUDGETING
(АИ "Ценов", 2013)Unlike Bulgarian accounting theory and practice, global accounting theory and practice treat budgeting and analysis as a whole. The situation in our country in recent years has introduced a new concept of business ... -
EXPRESSIONS OF INTERPERSONAL RELATIONSHIPS IN THE ORGANISATION
(АИ "Ценов", 2014)In this paper, the term “interpersonal relationships” is defined as a scientific category. On the basis of particular literary sources, we view some expressions of interpersonal relationships. The research is based on the ... -
ЕФЕКТИВНОСТ ЧРЕЗ РАЦИОНАЛИЗАЦИЯ НА БАНКОВОТО УПРАВЛЕНИЕ
(АИ "Ценов", 2012)В статията се изследват възможностите за повишаване на банковата ефективност чрез рационализация на инвестициите и мобилизирането на капитали в банката. Във връзка с това е направен анализ на ролята на банките за икономическото ... -
SUPPLEMENTARY PENSION INSURANCE – INDIVIDUAL OR COLLECTIVE ALLOCATION OF THE PENSION FUND
(АИ "Ценов", 2013)Three financial coverage systems are known and applied in the theory and practice of pension insurance: cost coverage, capital coverage and premium coverage. These systems show how operating pension costs will be allocated ... -
ВЪЗМОЖНИ ИНСТРУМЕНТИ ЗА ИЗСЛЕДВАНЕ НА МЕЖДУКУЛТУРНИТЕ ВРЪЗКИ В МЕЖДУНАРОДНИЯ БИЗНЕС
(АИ "Ценов", 2012)В изследването е възприета тезата, че културата е „човешката част”(фактор) от международната среда, с нейните връзки и взаимоотношения.Разработката е жалонирана по следния начин:Част първа обхваща разсъждения за движещите ... -
ПРИЛОЖЕНИЕ НА КОНЦЕПЦИЯТА BYOD - ПРЕДИМСТВА, РИСКОВЕ И ПОДХОДИ
(АИ "Ценов", 2014)Мобилните устройства кардинално промениха представите за работа на служителите и за измеренията на съвременния бизнес. Популярността на концепцията BYOD (Bring Your Own Device) се дължи на една от основните характеристики ... -
ОЧЕРТАВАНЕ НА ТВЪРДИ И МЕКИ ПАРТНЬОРСТВА В МЕЖДУНАРОДНИЯ БИЗНЕС
(АИ "Ценов", 2014)Настоящото изследване е развито в две части. В първата част са лансирани възможни видове партньорства, като ударението е поставено върху деловите взаимоотношения. Приведен е и феноменът ТРР (Trans-pacific partnership). ... -
BULGARIAN TOURISM – BETWEEN CLASSICAL AND POPULAR GENRES
(АИ "Ценов", 2013)The nature of developing tourism as a business depends largely on the objectives pursued and on the demand of the tourists it attracts as customers. To determine the nature of the modern tourist business in Bulgaria, this ... -
THE POWER BETWEEN KNOWLEDGE AND CONFORMITY
(АИ "Ценов", 2013)This article is dedicated to the phenomenon of “power.” At the beginning, power is discussed in more general terms as the “purposeful impact on people” is emphasised. Then we move on to knowledge as the only source of ...