Now showing items 1821-1840 of 2720

    • НЯКОИ НАСОКИ ЗА УСЪВЪРШЕНСТВАНЕ СЧЕТОВОДНОТО ОТЧИТАНЕ НА ПРИХОДИТЕ В ТЪРГОВСКИТЕ БАНКИ 

      Вечев, Венцислав (2012)
      Приходите във всяко предприятие (в т.ч. и банковото) са индикатор за ефективността от осъществяване на дейността му. В търговските банки основната част от генерираните приходи са финансови (приходи от лихви, такси, комисиони, ...
    • THE POTENTIAL OF SOCIAL MEDIA FOR THE BUSINESS OF COMPANIES 

      Varbanov, Rumen (АИ "Ценов", 2015)
      The popularity of social media is constantly growing. More than 84% of Internet users have accounts on social networks and spend between two and four hours per day on the Internet. Each user has 195 “friends” on average. ...
    • ПО ВЪПРОСА ЗА СЧЕТОВОДНАТА ПОЛИТИКА НА ПРЕДПРИЯТИЯТА ОТ ПУБЛИЧНИЯ СЕКТОР 

      Ималова, Диана (АИ "Ценов", 2012)
      В статията се изследва същността и особеностите на счетоводната по литика на предприятията от публичния сектор и се характеризират нейните основни елементи в методически и организационен аспект
    • ВЛАСТТА МЕЖДУ ЗНАНИЕТО И КОНФОРМИЗМА 

      Бакърджиева, Милка (АИ "Ценов", 2013)
      Статията е посветена на феномена „власт”. В началото се разсъждава за властта, най-общо, като за „целенасочено въздействие върху хора”. След това се поставя акцент върху знанието като единствен източник на високо-качествена ...
    • APPLYING MOBILE TECHNOLOGIES IN BUSINESS 

      Kraeva, Violeta (АИ "Ценов", 2013)
      Mobile technologies have entered modern business faster and more extensively, as a result of which it becomes more flexible, dynamic,communicative and effective. This article outlines the prerequisites, capacity and forms ...
    • AN APPROACH TO USING ENTERPRISE 2.0 BY COMPANIES 

      Varbanov, Rumen (АИ "Ценов", 2013)
      In this article, the author has shared his views on how Enterprise 2.0 is used for solving 4 groups of problems in the company: Marketing in Web 2.0 and working with customers of the company; The relationships with business ...
    • APPLICATION OF BEHAVIORAL FINANCE IN MODELING BULGARIAN EQUITY RISK PREMIUM 

      Pavlov, Tsvetan (АИ "Ценов", 2015)
      The paper seeks a plausible explanation of the magnitude of equity risk premium, by modeling leading behavioral concepts in the conditions of Bulgarian capital market. Firstly, the fair equity risk premium is derived by ...
    • TECHNOLOGICAL TRANSFER BY TRANSNATIONAL CORPORATIONS AND THE GLOBALIZATION OF KNOWLEDGE 

      Kirev, Lyuben (АИ "Ценов", 2013)
      The subject of study in this paper is the transfer of technology and the globalization of knowledge by transnational corporations through the export of foreign direct investment, international trade in knowledge-consuming ...
    • ACCOUNTING AND TAXATION PROBLEMS OF AGRICULTURAL PRODUCE MEASUREMENT 

      Gerganov, Georgi (АИ "Ценов", 2013)
      The present article analyses the prescriptions of accounting standards № 41 “Agriculture“ and № 2 „Inventories“ for determination and measurement of agricultural produce and the role of the estimates for the formation ...
    • THE NEED TO EVALUATE ECOSYSTEM BENEFITS 

      Nikolova, Marina (АИ "Ценов", 2015)
      To preserve our environment means to preserve the soil, the water, and the natural resources, i.e. life on our planet. And indeed, unspoilt nature is not only a prerequisite, but also valuable capital for doing business ...
    • PHILOSOPHY OF GENERAL CORPORATE FINANCING 

      ADAMOV, Velichko (АИ "Ценов", 2013)
      Corporate financing requires sufficient knowledge on the two basic elements of liability as a component of financial balance: long-term and short-term equity. Respectively the article analyzes the ratios at which company ...
    • THE DEVELOPMENT AND STATE OF CONTEMPORARY AGRICULTURAL MARKETS 

      Lubenov, Lubomir (АИ "Ценов", 2015)
      The aim of this research is to outline some key trends in the development and state of contemporary global and Bulgarian agricultural markets. The research comprises the occurring changes in agricultural markets. The ...
    • CHARACTERISTICS AND APPLICATION OF NON-TARIFF INSTRUMENTS FOR CONDUCTING CUSTOMS POLICY 

      Angelov, Angel (АИ "Ценов", 2015)
      In order to realize the customs policy of every country, two groups of instruments are used: purely customs instruments - the duty rates for individual products; legally mandated methods for calculating customs values; the ...
    • ANALYSIS OF METHODS FOR BRAND EQUITY VALUATION 

      Goranova, Penka (АИ "Ценов", 2015)
      The impact of brands has become more powerful than ever in the contemporary world and brand managers are aware that brand growth and expansion are essential for the increase of sales and the development of companies in ...
    • ПРИЛОЖЕНИЕ НА ПОВЕДЕНЧЕСКИТЕ ФИНАНСИ ПРИ МОДЕЛИРАНЕ НА БЪЛГАРСКАТА РИСКОВА ПРЕМИЯ НА АКЦИИТЕ 

      Павлов, Цветан (АИ "Ценов", 2015)
      В разработката се търси правдоподобно обяснение за величи- ната на рисковата премия на акциите, чрез моделиране на водещи поведенчески концепции в условията на българския капиталов пазар. Първоначално е изведена справедливата ...
    • ВЪРХУ НЕОБХОДИМОСТТА ОТ ОСТОЙНОСТЯВАНЕ НА ЕКОСИСТЕМНИТЕ ПОЛЗИ 

      Николова, Марина (АИ "Ценов", 2015)
      Съхранената природа означава съхранена почва, води, въздух, природни ресурси – т.е. животът на планетата. Именно чистата природа е не само предпоставка, но и ценен капитал за развитие на успешен бизнес – екотуризъм, ...
    • РАЗВИТИЕ И СЪСТОЯНИЕ НА СЪВРЕМЕННИТЕ АГРОПАЗАРИ 

      Любенов, Любомир (АИ "Ценов", 2015)
      Целта на изследването е да се очертаят някои основни тенденции в развитието и състоянието на съвременните глобални и Български агро- пазари. Изследването обхваща настъпващите промени в агропазарите. Анализът на протичащите ...
    • ПРИЛОЖЕНИЕ НА МОБИЛНИТЕ ТЕХНОЛОГИИ В БИЗНЕСА 

      Краева, Виолета (АИ "Ценов", 2013)
      Мобилните технологии навлизат все по-бързо и масово в съвременния бизнес, в резултат на което той става по-гъвкав, динамичен, комуникативен и ефективен. В статията се разкриват предпоставките, възможностите и формите на ...
    • ПОДХОД КЪМ ИЗПОЛЗВАНЕТО НА ENTERPRISE 2.0 ОТ КОМПАНИИТЕ 

      Върбанов, Румен (АИ "Ценов", 2013)
      В статията са споделени вижданията на автора за успешно използване на Enterprise 2.0 за решаване на 4 групи задачи в предприятието: Мар- кетинг в Web 2.0 и работа с клиенти на компанията; Взаимодействия с бизнес партньори; ...
    • ОСОБЕНОСТИ И ПРИЛОЖЕНИЕ НА НЕМИТНИЧЕСКИТЕ ИНСТРУМЕНТИ ЗА ПРОВЕЖДАНЕ НА МИТНИЧЕСКАТА ПОЛИТИКА 

      Ангелов, Ангел (АИ "Ценов", 2015)
      За да се реализира митническата политика на всяка страна, се използват две групи инструменти: чисто митнически инструменти – размерите на митата за отделните стоки; законовоопределеният начин за изчисляване на митническата ...