dc.description.abstract | Устойчивото потребление и производство, икономическият растеж, заетостта, инфраструктурата, устойчивото управление на природните ресурси, изменението на климата и др. изискват решения и действия, които да бъдат осъществени под ръководството на отговорни млади лидери. Целта е да се изследват възможностите за изграждане на лидерски умения за реализиране на 17-те Цели за устойчиво развитие и разкриване на възможности за: прилагането им в България; за усъвършенстване на учебното съдържание; за създаване на знания и умения за лидерско и социално отговорно управление на младежта. Задачите са свързани най-вече със сравнителен анализ на международни и национални инициативи, стратегически документи, учебна документация и добри практики за подготовката на отговорни за бъдещето лидери и формулиране на препоръки към заинтересованите страни за прилагане у нас на добрите световни практики за вплитане в програми на необходимото за подготовката на отговорни лидери знание за реализация на Целите. Обект на настоящото изследване е присъствието/отсъствието на лидери за реализиране на Целите за устойчиво развитие, като резултат от обучението в Икономика и Администрация и управление, в условията на увеличаващите се икономически, социални, екологични и управленски предизвикателства пред образованието и бизнеса. Предмет на изследването са моделите на подготовка на лидерите, включващи знания, умения и компетенции за реализиране на Целите за устойчиво развитие. Водещата теза е, че отговорните млади лидери са ключов фактор за реализиране на Целите за устойчиво развитие с хоризонт 2030 г. Основните изводи от изследването са, че подготовката на лидерите благоприятства реализирането на Целите за устойчиво развитие. Резултатите от изследването показват, че добрата подготовка и обучение на лидерите са основен фактор за тяхното реализиране. | bg_BG |