• English
    • български
  • English 
    • English
    • български
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Студии
  • Годишен алманах научни изследвания на докторанти
  • View Item
  •   Home
  • Студии
  • Годишен алманах научни изследвания на докторанти
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

BRAND TRUST AS A SOURCE OF BRAND EQUITY

Thumbnail
View/Open
b9ba7f6d223e8ad16bbd1c1d636d8852.pdf (867.4Kb)
Date
2019
Author
Lyubenova, Veneta
Metadata
Show full item record
Abstract
The theoretical and empirical lack of support for including brand trust in the model of brand equity and the brand-customer relationship paradigm require further investigation of the links between the two terms. For the purposes of the current research, six proposals for operationalisation of brand trust are discussed. A novel classification of its dimensions, namely: consistency, honesty, and concern, and a hypothetical model of brand equity including brand are proposed.
URI
http://hdl.handle.net/10610/4288
Collections
  • Годишен алманах научни изследвания на докторанти

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • МЕТОДОЛОГИЯ ЗА РАЗРАБОТВАНЕ НА РЕГИОНАЛЕН МАРКЕТИНГОВ ПРОФИЛ НА ПЕРИФЕРНИТЕ ОБЛАСТИ В СЕВЕРОИЗТОЧЕН ПРИДУНАВСКИ РЕГИОН 

    Горанова, Пенка; Цветанова, Ева; Тананеева, Живка; Тодоров, Евгени; Goranova, Penka; Tsvetanova, Eva; Tananeeva, Zhivka; Todorov, Evgeni (АИ "Ценов"АИ "Ценов", 2016)
    Студията разглежда маркетинговия подход като своеобразен катализатор на регионалното развитие, тъй като той акцентира върху релацията между териториалните конкурентни предимства и интересите, предпочитанията и потребностите ...
  • БРАНДЪТ – КАТАЛИЗАТОР ЗА ИНТЕЛИГЕНТЕН И УСТОЙЧИВ РЕГИОНАЛЕН РАСТЕЖ 

    Горанова, Пенка; Тананеева, Живка; Тодоров, Евгени; Василева, Стелиана; Димитров, Димитър; Goranova, Penka; Tananeeva, Zhivka; Todorov, Evgeni; Vasileva, Steliana; Dimitrov, Dimitar (АИ "Ценов", 2015)
    Студията се фокусира върху релацията между успешния брандингов процес и постигането на устойчив и интелигентен регионален растеж. Основната цел на проекта е да анализира предпоставките за интелигентен и устойчив растеж в ...
  • A CREATIVE APPROACH TO CONCEPTUALIZING AND INTEGRATING TOURIST PRODUCTS/BRANDS 

    Yankov, Nikola (АИ "Ценов", 2014)
    The scope of this paper is to approach creativity in conceptualization, designing and marketing of tourist products. Special attention is paid to the relation “Tourist potential of a region – tourist attractors – tourist ...

Contact Us | Send Feedback
 

 

Browse

All of DSpaceSections & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Contact Us | Send Feedback