Показване на основна информация на публикация

dc.contributor.authorБогданова, Маргарита
dc.date.accessioned2021-02-03T11:58:26Z
dc.date.accessioned2021-02-03T11:58:27Z
dc.date.available2021-02-03T11:58:26Z
dc.date.available2021-02-03T11:58:27Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn0861-6604
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10610/4395
dc.description.abstractЦелта на статията е да се представят ключови характеристики на бизнес модела като мисловна конструкция и да се обобщят успешни практики на университетите по света, приложили иновативни управленски решения за преодоляване на кризи. Разгледана е концепцията за бизнес модели на Остервалдер и Пиньо и приложимостта й за висшите училища. Анализирани са варианти на бизнес модели на различни университети и са синтезирани в обобщаващ модел подходи за управление по време на кризи, като специално внимание се отделя на практики по време на глобалната криза Covid 19. Разгледани са особеностите на анализа на стратегическия риск след външни заплахи. Специален акцент се поставя върху преразглеждането на бизнес моделите в контекста на нови ограничения и нарушен баланс на приходите и разходите. Навременната преоценка на бизнес модела може да бъде преход от реактивна към проактивна стратегия и да предпази организацията, поне частично, от ефектите на бъдещи кризи.bg_BG
dc.publisherTsenov Publishing HouseEN_en
dc.relation.ispartofseries4;3
dc.subjectуниверситетски бизнес моделиbg_BG
dc.subjectуправление на кризиbg_BG
dc.subjectстратегииbg_BG
dc.subjectCovid 19bg_BG
dc.titleУниверситетските бизнес модели при управление на кризиbg_BG
dc.typeArticlebg_BG


Файлове в тази публикация

Thumbnail

Тази публикация се показва в следните колекции

Показване на основна информация на публикация