• English
    • български
  • English 
    • English
    • български
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Студии
  • Алманах "Научни изследвания"
  • View Item
  •   Home
  • Студии
  • Алманах "Научни изследвания"
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Изследване на факторите, влияещи върху винопроизводството в Северен централен, Южен централен и Югоизточен район

Thumbnail
View/Open
5f80c5eeeff3588080ebd8dec4b21b84.pdf (545.4Kb)
Date
2021
Author
Мидова, Петранка
Перков, Венцислав
Metadata
Show full item record
Abstract
Настоящата разработка е провокирана от идеята за разкриване влиянието на факторите както на вътрешната среда на винопроизводственото предприятие, така и на факторите на външната макросреда. Предмет на изследване са факто-рите, влияещи върху дейността на винопроизводителите, локализирани в Северен централен, Южен централен и Югоизточен район за планиране. Обект на проучване са икономическите субекти на пазара, които произвеждат и предлагат вино от подсектор „Винопроизводство“ в три географски района на България ‒ Северен централен, Южен централен и Югоизточен. Целта на научното изследване е, вследствие на теоретично и практическо проучване, да се установи влиянието на различни фактори, групирани по определен начин, върху развитието на винопроизводството в Северен централен, Южен централен и Югоизточен райони. В изследването е направен опит за комбинация на двата подхода, като вследствие на събраната информация е проведен клъстерен анализ за класифициране на предприятията на база пет избрани обективни показателя – чисти оборотни капитали, коефициент приходи/разходи, коефициент на обращаемост на нетекущите активи, коефициент на обращаемост на текущите активи и коефициент на рентабилност на приходите от продажби. Вследствие на това е отчетено различие по отношение на географската локализация единствено за предприятията в Югоизточен район. Факторният анализ е проведен на база субективните представи на респондентите за икономическото състояние на тяхното предприятие и факторите, принадлежащи към макросредата. В заключение са изведени препоръки за подобряване на бизнес средата и взаимоотношенията между отделните контрагенти от съответното равнище – предприятие, район, държава.
URI
http://hdl.handle.net/10610/4441
Collections
  • Алманах "Научни изследвания"

Contact Us | Send Feedback
 

 

Browse

All of DSpaceSections & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Contact Us | Send Feedback