Показване на основна информация на публикация
Нефинансови фактори при управление на взаимоотношенията директор – учители
dc.contributor.author | Филипов, Александър | |
dc.date.accessioned | 2021-09-18T08:51:02Z | |
dc.date.accessioned | 2021-09-18T08:51:02Z | |
dc.date.available | 2021-09-18T08:51:02Z | |
dc.date.available | 2021-09-18T08:51:02Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.issn | 0323-9004 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10610/4483 | |
dc.description.abstract | Настоящата статия разглежда основните психологически закономерности на общуването като междуличностно взаимодействие и личните качества на директора и учителя като компоненти на психологическия климат, явяващи се среда за нефинансово стимулиране на трудовата изява в училището като разпоредител с бюджет. Педаго-гическото общуване се възприема като професионална комуникация и поведенчески аспекти на взаимоотношенията между училищния директор и педагогическите специалисти, както и между самите тях като членове на педагогическия колектив. За целта са изяснени понятията и спецификата на педагогическата етика, толерантността и общуването в училище като нефинансови фактори при управление на взаимоотношенията директор – учители. Определени са техните характеристики и пътят за постигане на етическа цел. Специален акцент е поставен върху компетентността на училищния директор – лидер и мениджър – и ефективното взаимодействие с всички педагогически специалисти (зам.-директори; учители в начален, прогимназиален и гимназиален етап; възпитатели; педагогически съветници; ресурсни учители; психолози). | bg_BG |
dc.publisher | Tsenov Publishing House | EN_en |
dc.relation.ispartofseries | 2;4 | |
dc.subject | педагогическа етика | bg_BG |
dc.subject | педагогическо общуване | bg_BG |
dc.subject | директор | bg_BG |
dc.subject | психологически климат | bg_BG |
dc.subject | нефинансово мотивиране | bg_BG |
dc.title | Нефинансови фактори при управление на взаимоотношенията директор – учители | bg_BG |
dc.type | Article | bg_BG |