dc.description.abstract | Бурното развитие на технологиите, дигитализацията и интернет оказват влияние върху бизнеса, образованието и други. Скоростта, с която знанията остаряват, изисква, непрекъснато да се придобиват нови знания за конкурентност на пазара на труда, респ. да се реализира стратегията за учене през целия живот.
Това налага да се анализират проблемите пред счетоводното образование в България съобразно променящата се счетоводна практика.
Обект на изследването е обучението по счетоводство във висши училища, акредитирани в професионално направление „Икономика“, които обучават студенти по счетоводство в ОКС „бакалавър“ и ОКС „магистър“ за 2022 г., а предмет – новите изисквания на работодателите към специалистите с висше счетоводно-икономическо образование, отражението на новите технологии върху обучението и счетоводната практика.
Целите на научното изследване са да се анализират актуалните тенденции пред развитието на обучението по счетоводство, опциите за интег-рирането им в учебния процес и да се изведат възможностите за повишаване конкурентоспособността на специалистите с висше счетоводно-икономическо образование в СА „Д. А. Ценов“ на образователния пазар.
В разработката се защитава тезата, че усъвършенстването на обучението по счетоводство в съответствие с европейските и националните приоритети, стандарти и нормативи и съобразно променящите се нужди на практиката, вкл. въвеждането на иновации в обучителния процес, ще стимулира икономическото развитие на страната.
Резултатите от изследването намират изражение в анализиране на: концепцията за обучение, фокусирано към студентите; европейските приоритети и институционалните възможности за нейното прилагане; възможностите за креативно обучение по счетоводство; приложението на машинното самообучение; изграждането на BI компетенции на студентите и други. | bg_BG |