Показване на основна информация на публикация

dc.contributor.authorВранчев, Кармен
dc.date.accessioned2023-09-01T12:54:45Z
dc.date.accessioned2023-09-01T12:54:46Z
dc.date.available2023-09-01T12:54:45Z
dc.date.available2023-09-01T12:54:46Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn1313-6542
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10610/4848
dc.description.abstractПостоянният конкурентен натиск, увеличаването на цените на суровините и нарастващите производствени разходи, проблемите в международните вериги на доставки изправят компаниите от различни индустрии пред допълнителни предизвикателства и са причина, много от тях да се насочат към релокация на производството. Все по-често навлиза понятието ниършоринг – процес на преместване на производството или друга икономическа дейност в близки в географско и културно отношение страни. Преместването на производството или разширяването на производствените мощности в друга страна е свързано с чуждестранна инвестиция. България има всички характерис-тики на атрактивна дестинация за ниършоринг и нереализиран капацитет по отношение на включване във веригите на доставки на компании от Европа. Възползвайки се от предимствата на страната, съществуват редица възможности за привличане на преки чуждестранни инвестиции от компании, които търсят съкращаване на веригите на дос-тавки и инвестиране в страни, предлагащи всички предимства на единния европейски пазар.bg_BG
dc.publisherTsenov Publishing HouseEN_en
dc.relation.ispartofseries17;23
dc.subjectофшорингbg_BG
dc.subjectниършорингbg_BG
dc.subjectПЧИbg_BG
dc.titleНиършорингът като стратегия за привличане на преки чуждестранни инвестиции в Българияbg_BG
dc.typeArticlebg_BG


Файлове в тази публикация

Thumbnail

Тази публикация се показва в следните колекции

Показване на основна информация на публикация